به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله‌علیها، آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری طی سخنانی در هفتمین شب محرم بعد از نماز عشاء در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌بانوی‌کرامت گفت: اصحاب سید‌الشهدا به هنگام رفتن به میدان وقتی جهت وداع مراجعه می‌کردند حضرت می فرمودند شما بروید ما هم انتظار می‌کشیم و به پشت سر شما می‌آییم.

وی افزود: نگاه حضرت به مقوله مرگ و شهادت و مواجه با عالم آخرت به وضوح در کلام حضرت مشهود است چرا که حضرت پای عهد خود و قراری که با خداوند داشتند تا لحظه آخر ایستادند.

استاد حوزه‌علمیه اظهار داشت: انسان‌های مومن هیچ هراس و ترسی از مخاطرات و مصائب دنیا ندارند و پای عهد خود می ایستند و به وادی امن الهی وارد می شوند.

میرباقری تاکید کرد: عمده بروز هراس و مخاطرات در مسیر بندگی، به خاطر نقض عهدهایی است که انسان با خداوند بسته است در حالیکه امنیت حقیقی در وفای به عهود الهی کسب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: انسان مومن گاهی ممکن است دچار خطا شود اما به وعده‌های الهی یقین دارد به همین خاطر اینگونه مومنان از شفاعت اهل‌بیت(ع) بهره‌مند می‌شود چون ولایت اهل‌بیت(ع) را قبول کرده اما در دام شیطان گرفتار شده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وعده‌های شیطان بر روی بعضی از مومنان تاثیر می‌گذارد چرا که مومنان همواره در معرض تهدیدات دنیا هستند.

عضو مجلس‌ خبرگان ‌رهبری افزود: طبق روایت اگر مومنان در مقابل خداوند و رسول خدا مطیع باشند و با اشتیاق و با همه وجود اطاعت نمایند در قیامت همسفر صالحین ،شهدا و انبیاء الهی می شوند و از نعمت ویژه خداوند بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه گفت: کسانیکه پیرو ولایت اهل بیت(ع) باشند و دائما با حضرات معصومین  همراه شوند به وادی ولایت وارد شده و در وادی ایمن که حصن حصین الهی است سکونت داده خواهند شد چرا که امامان معصوم نقاط امن عالم هستی هستند.

میرباقری خاطر نشان کرد: مومنینی که به عهد و پیمان خود عمل نمایند همواره در امنیت حقیقی قرا خواهند گرفت و از احوالات و خطرات دنیا و قیامت محفوظ خواهد شد.

رئیس فرهنگستان علوم‌اسلامی تاکید کرد: معیت جسمی با اهل‌بیت(ع) مهم نیست چرا که عده‌ای معیت جسمی با حضرات معصومین داشتند اما شمشیرشان بر علیه امام معصوم بود بلکه ثبات قدم در دنیا و آخرت در کنار اهل‌بیت(ع) مهم است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وفای به شرط، پذیرش ولایت امام و ایستادگی در عهدهایی که با امام بسته ایم در سخت ترین شرایط و عدم سستی در مسیر اطاعت است.

وی اظهار داشت: میثاقی که خداوند از مومنان گرفته ولایت اهل‌بیت(ع) است به همین خاطر نباید مومنین به چیزی غیر از ولایت متمسک شوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اصحاب سید‌الشهدا مصداق بارز مومنینی بودند که به عهد خود وفا کرده  و هراسی از مرگ نداشتند چرا که در کنار معیت جسمی با سیدالشهدا،  معیت روحی هم داشتند.