يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۱۷۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ابرستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن به یک دلیل از لیست نامزدهای توپ طلای ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مجله «فرانس فوتبال» شب گذشته لیست نامزدهای کسب توپ طلای بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد.

نکته قابل تامل غیبت لیونل مسی اسطوره آرژانتینی در لیست این جایزه بعد از ۱۶ سال متوالی است. مسی با کسب ۷ توپ طلای بهترین بازیکن دنیا و از این حیث رکورددار است. اسطوره آرژانتینی در سال گذشته عملکرد بدی نداشت و موفق شد به همراه پاری سن ژرمن قهرمان لیگ و سوپر کاپ فرانسه شود.

ماجرای جنجالی نامزدهای توپ طلا

غیبت مسی و حضور رونالدو رقیب سنتی اش در لیست نامزدها باعث شده تا بسیاری از هواداران فوتبال و دوستداران مسی از نشریه فرانس فوتبال دلخور شوند.

در همین زمینه نشریه «اکیپ» فرانسه در خبری از دلیل خط خوردن نام مسی از لیست نامزدهای بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ این طور اعلام کرد: تغییر معیارهای انتخاب برای بهترین بازیکن جهان باعث شده تا مسی در لیست نباشد. مسی در آمار انفرادی ضعیف بود و در لیگ فرانسه تنها ۶ گل زد و این آمار بسیار ضعیف تر از زمان حضور در بارسلونا است.

از مهمترین دلایل حذف نام مسی در لیست نامزدها ناکامی بزرگ پاری سن ژرمن مقابل رئال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا بود.

ماجرای جنجالی نامزدهای توپ طلا

اما این نشریه فرانسوی دلیل حضور رونالدو در لیست نامزدها را آمار فردی بهتر این بازیکن دانست. رونالدو ۶ گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. همچنین این بازیکن در مجموع ۴۹ بازی ۳۲ گل به ثمر رسانده و این آمار فردی عالی دلیل خوبی به حضور رونالدو در لیست نامزدها است.

پیش از مجله فرانس فوتبال معیارهای تیمی را برای انتخاب بهترین بازیکن دنیا درنظر می گرفت ولی چند ماه پیش از تغییر معیارهای انتخاب بهترین بازیکن خبر داد. انتخاب برنده جایزه توچ طلا ۲۰۲۲ با تکیه بر اماری فردی شد و آمار فردی اهمیت بیشتری نسبت به عملکرد گروهی دارد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها