امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۱۷۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
با هسته های تولید ضد فرهنگ برخورد کنید!
فضای مجازی روز به روز جای خطرناک تری می شود. آنچه این فضا را خطری می‌ کند، نه آن افراد و صفحات مشخص است که معلوم است که هستند و چه می کنند. بلکه این خطر بیشتر از جانب آن هایی است که در ظاهر کاری می کنند و در باطن، کار دیگر.

پشت پرده صفحاتی مانند ش...بلاگر چه افراد و استودیوهایی هستند؟به گزارش پایگاه 598، فضای مجازی روز به روز جای خطرناک تری می شود. آنچه این فضا را خطری می‌ کند، نه آن افراد و صفحات مشخص است که معلوم است که هستند و چه می کنند. بلکه این خطر بیشتر از جانب آن هایی است که در ظاهر کاری می کنند و در باطن، کار دیگر. به طور مثال فلانی آمده و به نام تبلیغ لباس، صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کرده است. اما خب، این ظاهر امر است.‌ او در باطن در حال اشاعه فساد است و بیچاره آن دخترک نوجوانی که حقیقتا دنبال لباس بوده اما با وارد شدن به این صفحه، چشمش به چیزهایی باز می شود که شاید تا آن روز تجربه نکرده است.

یکی از مصادیق این موضوع، پیج اینستاگرامی ش***بلاگر است که در ظاهر امر، تبلیغ کننده لباس است. اما آنچه از لباس ها و عکس‌های این صفحه متبادر می‌شود چیزی جز بی‌حیایی نیست. این‌ها همان صفحات خطرناک است که چیزهایی غیر از نیت اصلی مطرح شده را به خورد مخاطب می دهد. اما این صفحات دارای پشت پرده ها و دست های طراحی هستند باید از آنها به عنوان هسته های ایجاد چنین صفحاتی یاد کرد.

به عنوان مثال عکس های صفحه ش***بلاگر توسط فردی به م.ف گرفته شده است. البته باید بدانیم که این عکسها در یک استودیو گرفته شده است. اینکه چگونه به این نتیجه رسیده ایم چیز پیچیده ای نیست. تصویر ش***بلاگر را ببینید. با مشاهده ویدیوی منتشر شده در صفحه س.ف، تصویر دکوری که پشت این دو فیلم است به خوبی معلوم می شود اینها در یک استودیو گرفته و تهیه شده است.

بد نیست بدانیم که به عنوان مثال و در مورخ ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ صفحه اینستاگرام متعلق به س‌.ف، با همکاری ع‌.ص (چهره اینستاگرام) و ر.پ (دارنده سایت شرط بندی در ترکیه) و م.ح ( شعبده باز ) اقدام به انتشار ویدیو های خلاف عرف عمومی کرده که در آن به ترویج مصرف مواد مخدر می‌پردازند. همچنین این افراد با تبلیغات خلاف عفت عمومی، به ناهنجاری در جامعه پرداخته و در جهت اهداف رسانه های بیگانه و ضد انقلاب، عفت و سلامت جامعه اسلامی مار ا هدف گرفتند.

به نظر می رسد باید با این رفتارهای غیر فرهنگی که ریشه در طراحی های سیاسی دارد و از طرف دشمنان این مملکت مدیریت می شود، برخورد جدی کرد. باید بدانیم که این موارد اصلا موارد فرهنگی نیست. لذا نباید در تحلیل دچار اختلال شویم و مثل برخی موارد فرهنگی، راه کارهای سخت و انتظامی را پیشنهاد ندهیم. برخورد با این هسته های تولید ضد فرهنگ باید تبدیل به یک مطالبه ملی شده و خصوصا توسط رسانه‌ها پیگیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها