أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۸۱۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
محققان استرالیایی گزارش می دهند که پوشش بینی کودکان بهتر از بزرگسالان در برابر عفونت ناشی از کروناویروس محافظت می کند.

به گزارش پایگاه 598، «کریستی شورت»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، گفت: «در کودکان نسبت به بزرگسالان نرخ ابتلاء به کووید ۱۹ کمتر بوده و علائم خفیف‌تری دارند، اما دلایل این امر ناشناخته است. ما نشان دادیم که پوشش بینی کودکان نسبت به بینی بزرگسالان پاسخ التهابی بیشتری به کروناویروس دارد.»

او گفت: «محققان هنگام مقایسه واکنش شرکت‌کنندگان به انواع کووید، تفاوت‌های عمده‌ای را بر اساس سن پیدا کردند.»

برای این مطالعه، آنها نمونه‌هایی از سلول‌های پوششی بینی ۲۳ کودک سالم و ۱۵ بزرگسال سالم را در معرض کروناویروس قرار دادند. محققان دریافتند که ویروس در سلول‌های کودکان کمتر تکثیر می‌شود و پاسخ ضدویروسی بیشتر است.

شورت گفت: «چندین توضیح احتمالی در این باره وجود دارد.»

وی افزود: «این شرایط می‌تواند سازگاری با افزایش تهدیدات مهاجمین خارجی مانند ویروس‌ها یا باکتری‌هایی باشد که در دوران کودکی مشاهده شده‌اند. همچنین ممکن است افزایش قرار گرفتن در معرض این تهدیدات در دوران کودکی، به پوشش بینی کودکان آموزش دهد تا پاسخ پیش التهابی قوی‌تری ایجاد کنند.»

شورت افزود: «بیان ژن‌های مبارزه کننده با ویروس ممکن است به دلیل تفاوت‌های متابولیکی بین کودکان و بزرگسالان تغییر کند.»

این مطالعه نشان داد که نوع دلتا کووید به طور قابل توجهی کمتر از بزرگسالان در سلول‌های بینی کودکان تکثیر می‌شود. با این حال، این الگو با نوع مسری تر اومیکرون که اکنون در سراسر جهان غالب است، کمتر مشهود بود.

شورت می‌گوید: «در مجموع، این یافته‌ها نشان می‌دهد که پوشش بینی کودکان از عفونت و تکثیر کمتر کروناویروس پشتیبانی می‌کند، اما ممکن است این مسئله با تکامل ویروس، در حال تغییر باشد.»

برای تأیید این یافته‌ها و تعیین نقش عوامل دیگر مانند آنتی بادی‌ها در محافظت از کودکان در برابر عفونت کروناویروس، تحقیقات بیشتری در جمعیت بزرگ‌تر مورد نیاز است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها