أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۹۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خبر مهم سخنگوی وزارت امورخارجه از مذاکرات؛
گفت‌وگوهای سنگین و قابل پیشرفتی داشتیم و پیشرفت‌های نسبی داشتیم و حرکت رو به جلو بوده است. انتظارات دیگری از طرف مقابل داریم و معتقد هستیم که باید تمام منافع ایران تامین شود.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برجامی گفت: تیم  هسته ای ما در این مذاکرات با انگیزه­‌ی جدی دستیابی به یک توافق خوب وارد میدان شدند. توافقی که قوی و ماندگار باشد و بتواند منافع اساسی ملت ایران را تأمین کند و رفع کننده‌­ی تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران باشد. 

وی ادامه داد: این دوره از گفتگوها، گفتگوهای سنگین و حساسی بود. به طور عمومی میتوانم عرض بکنم که پیشرفتهای نسبی و قابل توجهی داشتیم و حرکت به سمت جلو بود.

در بعضی از زمینه‌­ها که مورد  مطالبه‌­ی ما بود پیشرفت‌های نسبی حاصل شد، بخشی از انتظارات ما تأمین شد و تیم مذاکره کننده­‌ی ما به طور جدی با حداکثر تلاش در این گفتگوها ظاهر و توقعات جمهوری اسلامی ایران را به طور جدی و قاطع منتقل کرد.

ایشان افزود: ما انتظارات دیگری از طرف مقابل داشتیم که معتقد بودیم که باید اینها تأمین شود. ماحصل این گفتگوها این بود که هماهنگ کننده­‌ی ارشد اتحادیه اروپا به عنوان میانجی گفتگوها از ماحصل گفتگو های قبلی در وین و دوحه و همچنین گفتگوهائی که در این مرحله در وین انجام شد یک جمع بندی جدیدی را به طرفهای مذاکرات کننده حاضر در وین ارائه کرد. خب این مسائل نیاز به مشورتهای بیشتری داشت. در مجموع توافقات قرار شد که تیم ها به پایتخت‌ها برگردند، گفتگوهای تکمیلی در پایتخت‌ها انجام شود و مبتنی بر آن نظرات تکمیلی به این طرح نهائی ارائه شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: ما به طور دقیق میتوانیم  بگوئیم که ما در  مرحله‌­ی پیشرفت قرار داریم اما اینکه بگوئیم که به توافق نزدیک هستیم و این دوره از گفتگوها  میتواند به توافق نزدیک بشود و منتهی بشود خب این معطوف به انتظارات بر حق جمهوری اسلامی ایران از طرف مقابل و مشخصا طرف آمریکائی است.

ما معتقدیم حتما زمینه برای توافق وجود دارد. مشروط بر اینکه خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران رعایت شود منافع اساسی کشورمان، ناشی از توافق برجام تضمین بشود و در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد ما معتقدیم که حتما زمینه برای امضای توافق در آینده‌­ی بسیار نزدیک وجود دارد و ما هم امیدوار هستیم که در سایه­‌ی واقع بینی که امیداریم در طرف مقابل  شکل بگیرد این رخدادها به زودی شکل بگیرد.     

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها