أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۲۵۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اگر رونالدو از یونایتد برود سیاهه‌ای از مهاجمان برای جایگزینی او روی میز کار تن هاخ قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری 598، منچستریونایتد چند ماه برای ترمیم خط حمله‌اش فرصت داشت اما حالا وارد مرحله بحرانی شده چون اهداف اصلی‌اش یا خیلی گران بودند یا دور از دسترس. میل به جدایی کریستیانو رونالدو این خط حمله شکننده را ضعیف‌تر می‌کند و آنها مصمم هستند هرچه زودتر این خط را تقویت کنند. آنها تور گسترده‌ای پهن کرده‌اند برای هر کسی که مشکلشان در یک‌سوم دفاعی رقبا را حل کند. بازیکنان در رادار آنها از نظر سن و مهارت طیف وسیعی دارند و حالا که کمتر از سه هفته به پایان فرصت باقی است، معلوم نیست چه خواهند کرد. سایت گل نگاهی آماری به اهداف هجومی منچستریونایتد انداخته است:

ماتئوس کانیا
در هرتابرلین درخشید اما در فصل اولش در اتلتیکومادرید انتظارات را برآورده نکرد. بیشتر نیمکت‌نشین بود و ارزشش به‌شدت پایین آمد. البته این برزیلی ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، پرانرژی است، از جلو دفاع می‌کند و انعطاف‌پذیری کمکش می‌کند همه جای خط حمله بتواند بازی کند. شاید نام بزرگی نباشد اما غیرممکن نیست اریک تن هاخ از او یک مهاجم مؤثر در لیگ برتر بسازد. کانیا در 45 بازی در فصل 2022-2021 تنها هفت گل زده و پنج بار پاس گل داده و 43 درصد شوت‌های درون چهارچوبش گل شده.

آنتونی
ماجرای انتقالی که شاید این تابستان حل نشود. اگر تن هاخ حرفش را پیش می‌برد، آنتونی، پسر طلایی‌اش در آژاکس، هفته‌ها پیش به اولدترافورد آمده بود. او سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و متخصص حرکات عرضی از سمت راست است برای همین در 22 سالگی سابقه بازی در تیم ملی برزیل را دارد. نکات منفی‌اش؟ اول آمار خیره‌کننده‌ای ندارد و دوم برزیلی‌هایی که از لیگ هلند به لیگ برتر می‌آیند، خوب منطبق نمی‌شوند. از آفونسو آلوز بپرسید. آنتونی در 39 بازی فصل قبل 12 گل و 10 پاس گل داشته و 30 درصد شوت‌های در چهارچوبش گل شده.
ساشا کالایدزیچ
اگر تن هاخ برای خط حمله‌اش به‌دنبال یک قدبلند است، کسی را بهتر از کالایدزیچ 2متری پیدا نمی‌کند. حتماً بعضی هواداران یونایتد آمار فصل قبل او را با انگشت حساب می‌کنند اما یادتان نرود مهاجم اشتوتگارت وقتی آماده باشد، رکورد خیلی خوبی دارد. او در فصل 2021-2020، 16 گل در بوندس‌لیگا زد و شش پاس گل داد. با وجود قد بسیار بلند خیلی تحرک دارد اما در فصل قبل در 19 بازی 6 گل و یک پاس گل داشته و 38 درصد شوت‌های در چهارچوبش گل شده.

 


کادی گاکپو
نمی‌شود درباره مهاجم پی‌اس‌وی آیندهوون هیجان‌زده نشد. در کار با توپ فرصت‌طلب و بی‌رحم است ضمن اینکه براحتی مدافعان را جا می‌گذارد. رکورد گل خوبی دارد و در کناره‌ها هم مؤثر است. اینکه نتوانست در دو بازی لیگ کنفرانس اروپا مقابل لسترسیتی کاری کند، برای حضور در لیگ برتر نگران‌کننده است اما عادلانه نیست فقط به خاطر آن دو بازی قضاوت شود. او در 48 بازی فصل قبل 21 گل زده و 14 پاس گل داده و 37 درصد ضربات در چهارچوبش گل شده.
آلوارو موراتا
با آنکه تنها یک بار به آمار 15 گل لیگ رسیده اما رزومه بزرگی دارد. تمام کننده خیلی خوبی نیست اما همچنان محبوب تیم‌های بزرگ است به خاطر کار بدون توپ، فداکاری و فروتنی و همچنین سرسختی‌اش. می‌تواند در یونایتد کار دو بال تیم را تسهیل کند اگر مارکوس رشفورد و جیدون سانچو فرم بهتری پیدا کنند. مهاجم اتلتیکو فصل قبل در 60 بازی 17 گل و پنج پاس گل داشته و 35 درصد ضربات در چهارچوبش گل شده.

ژوائو فلیکس
مورد جالبی است. گاهی استعدادش را به رخ می‌کشد اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که در تیمی متفاوت از اتلتیکوی دفاعی دیگو سیمئونه بیشتر می‌درخشید. در همه جای خط حمله و حتی هافبک هجومی راحت است و پتانسیل اینکه از بهترین‌های اروپا باشد دارد اگر درست راهنمایی شود. متقاعد کردن این بازیکن 22 ساله برای بازی نکردن در لیگ قهرمانان هم سخت است. او در 39 بازی فصل قبل 10 گل و پنج پاس گل داشته و 53 درصد ضربات در چهارچوبش گل شده.
حکیم زیاش
پای چپش را خدایان تراشیده‌اند اما نتوانسته در لیگ برتر خودش را نشان دهد و نمی‌توان گفت خریدن او ایده خوبی است. شاید بتواند کنار رونالدو بازی کند و می‌شود تصور کرد با سانترهای عمقی مهاجم 37 ساله را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. قبلاً در آژاکس با تن هاخ کار کرده و مورد علاقه او است. در 42 بازی فصل قبل 8 گل و 6 پاس گل داشته و 21 درصد ضربات در چهارچوبش گل شده.


موسی دمبله

بازیکن لیون در انتقال قرضی به اتلتیکومادرید ناموفق بود و در هفت بازی اولش گل نزد اما فصل بعد به اوج برگشت و با توجه به اینکه یک سال بیشتر از قراردادش نمانده از نظر مالی گزینه خوبی برای یونایتد است. بازی ترکیبی‌اش عالی نیست اما اگر فرصتی به دست آورد، از آن خوب استفاده می‌کند. در 37 بازی فصل قبل 23 گل زده و 5 پاس گل داده و 43 درصد ضربات در چهارچوبش گل شده.
کریستین پولیشیچ
دوران او در لیگ برتر عالی نبوده و این مهاجم امریکایی بعد از آمدن به چلسی با مصدومیت‌های زیادی مواجه شده. پتانسیل آن را دارد که خیلی بهتر از این شود و از نظر تجاری هم گزینه خوبی است. او در 48 بازی فصل قبل 13 گل و 5 پاس گل داشته و 55 درصد ضربات در چهارچوبش گل شده.


منبع: ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها