يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۲۴۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد به ۵۹۵ هزار متقاضی از ابتدای سال گفت: تسهیلات ازدواج تمام کسانی که ثبت نام وام در بانکهای دولتی انجام داده اند و پرونده آنها تکمیل شده، در هفته دولت پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598 حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی در نشست خبری که در وزارت اقتصاد برگزار شد با اشاره مجموعه سیاست‌های مبتنی بر شفافیت، گسترش عدالت و حمایت از تولید، گفت: دو رکن تخصیص تسهیلات شبکه بانکی مرتفع ساختن نیازهای عمومی در زمینه وام خرد و همچنین تامین نیازهای مالی واحدهای تولیدی است.

به گفته این‌مقام مسئول، نقدینگی در پایان خرداد ماه به 5100 همت رسیده است، مانده کل سپرده های شبکه بانکی حدود 5800 هزار میلیارد تومان است. 5000 میلیارد تومان مربوط به سپرده ریالی و مابقی حوزه ارزی است. 4400 همت مانده تسهیلاتی جاری و غیر جاری است که تاپایان خرداد پرداخت شده است. بر این اساس بیش از 80 درصد از مانده سپرده های بانکی به مردم پرداخت شده است. مانده تسهیلات غیر جاری 361 هزار میلیارد تومان رسیده است که 8 درصد کل تسهیلات است.
حسینی گفت: تا پایان خرداد ماه حدود 5 درصد از کل تسهیلات پرداختی مربوط به بخش کشاورزی، 33 درصد بخش صنعت، 5 درصد مربوط به بخش ساختمان، 10 درصد به بخش بازرگانی و 37 درصد به بخش خدمات تخصیص یافته است. این درحالی است که خانوارها 11 درصد کل تسهیلات را به خود اختصاص داده اند. 377 همت تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده که در دو ماه اول سال نسبت به دوره مشابه سال قبل، حدود 40 درصد رشد کرده است.

وی افزود، در دو ماه اول سال مانده سپرده های قرض الحسنه 334 هزار میلیارد تومان است. از طرف دیگر 105 درصد آنچه که سپرده قرض الحسنه شده، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به انتشار صورتهای مالی بانک‌های دولتی از حمله بانک ملی، بیمه مرکزی و بیمه ایران در شهریور ماه سال قبل، گفت: تا قبل از پایان سال 1400 بحث انتشار ابربدهکاران در شبکه بانکی پیگیری شد، بر این اساس تهیه فهرست بدهکاران شبکه بانکی در دستور کار قرار گرفت، به این ترتیب مقرر شد، اسامی ابربدهکاران بانکی که بدهی آنها مشکوک الوصول شده، در تارنمای بانک‌های دولتی منتشر شود.
وی با اشاره به اینکه 65 درصد بودجه عمومی در اختیار شرکت‌های دولتی است، گفت: انتشار صورتهای مالی این شرکت‌ها نیز در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفت.
معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد، در هفته دولت انتشار صورتهای مالی بانکهای دولتی که حسابرسی آنها انجام شده، صورت می‌گیرد.

حسینی با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص تسهیل پرداخت وام‌های خرد کمتر از 200 میلیون تومان به مردم، گفت: تا پایان مرداد ماه حدود 21 هزار میلیارد تومان وام خرد به حدود 595 هزار نفر پرداخت شده است. همچنین سرانه پرداخت این تسهیلات خرد 31 میلیون تومان بوده است. در بهمن و اسفند نیز حدود 6 هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود.
حسینی با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص تسهیل پرداخت وام‌های خرد کمتر از 200 میلیون تومان به مردم، گفت: تا پایان مرداد ماه حدود 21 هزار میلیارد تومان وام خرد به حدود 595 هزار نفر پرداخت شده است. همچنین سرانه پرداخت این تسهیلات خرد 31 میلیون تومان بوده است. در بهمن و اسفند نیز حدود 6 هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود.

وی افزود: تسهیلات ازدواج تمام کسانی که ثبت نام وام در بانکهای دولتی انجام داده اند و پرونده آنها تکمیل شده، در هفته دولت پرداخت خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها