أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۲۶۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
در ادامه تلاش‌ صهیونیست‌ها برای تاثیر بر مذاکرات احیای برجام، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که در سفر به واشنگتن مخالفت این رژیم با توافق هسته‌ای احتمالی را منتقل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از  روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از آغاز سفر خود به واشنگتن گفت که در دیدار با مقامات آمریکایی مخالفت این رژیم را با توافقی که قرار است برای احیای برجام حاصل شود، منتقل خواهد کرد.

همزمان با ارسال پاسخ آمریکا به نظرات ایران درخصوص متن پیش‌نویس توافق احیای برجام به هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، مقامات صهیونیستی لفاظی‌های خود علیه توافق احتمالی را تشدید و مخالفت خود را به‌طور علنی اعلام کرده‌اند.

بنابر گزارش تایمز آو اسرائیل، گانتز گفت: این سفر با هدف رساندن پیامی روشن در رابطه با مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای انجام می‌شود. توافقی که توانایی‌های ایران را چندین سال عقب نیندازد و آن را برای سال‌های آینده محدود نگه ندارد توافقی است که به امنیت جهانی و منطقه‌ای آسیب می‌رساند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، وی با تکرار ادعاها علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران افزود: ما این موضوع را با آمریکایی‌ها در میان خواهیم گذاشت و در عین حال اسرائیل به توسعه قدرت و توانمندی‌های خود ادامه خواهد داد تا در هر شرایطی بداند چگونه از خود دفاع کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه لفاظی‌های صهیونیست‌ها در روزهای گذشته، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه "برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای تلاش خواهند کرد" گفت که تل آویو مخالف توافق با ایران نیست، بلکه با توافق موجود مخالف است.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه "اسرائیل مخالف توافق با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است" مدعی شد: این توافق بد است و معیارهایی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وضع کرده است را برآورده نمی‌کند.

وی گفت که اگر توافقی را که درحال تدوین آن با ایران هستند، امضا کنند اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای تلاش خواهد کرد.

لاپید همچنین درآمد حاصل از این توافق توسط ایران را سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار ارزیابی کرد و مدعی شد که این درآمد باعث ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌شود.

به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر جنگ صهیونیستی در پی سفر اخیر ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید بیان شده است که بر اساس گزارش‌های متعدد، موضوع احیای توافق هسته‌ای قرار بود از محورهای رایزنی آن‌ها باشد.

در بیانیه‌ کاخ سفید درباره دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با هولاتا آمده است که سالیوان در این دیدار بر تعهد آمریکا نسبت به اطمینان یافتن از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، تاکید کرده است.

در برخی گزارش‌ها با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در روند احیای توافق هسته‌ای به نگرانی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در مدت درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و "امتیاز دادن به ایران" اشاره شده است.

در همین راستا، وبگاه خبری –تحلیلی آکسیوس اخیرا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشته بود: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا تلاش کرده به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که نسبت به این موضوع اطمینان ندارند.

بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید در روزهای گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که علی‌رغم وجود برخی گزارشات در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به ایران نداده است.

آکسیوس افزود: اما اسرائیل از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده است. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روزهای گذشته سخت‌تر شده است، بیشتر بحث‌ها پشت درهای بسته انجام شده و هدف این بوده است که مطمئن شوند، کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است.

ایال هولاتا مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه دیدارهای خود با مقامات آمریکایی بامداد امروز (پنج‌شنبه) نیز با وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا ملاقات داشته است که بنابر اعلام این وزارت‌خانه، آنها درباره ایران و چالش‌های امنیتی منطقه رایزنی کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها