کد خبر: ۵۱۲۸۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی:
نمازجمعه شهر گرمدره در مصلای شهید حاج قاسم سلیمانی گرمدره (مسجد جامع ) درجمعه 4 شهریور 1401 پس ایراد خطبه های نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین حجازی‌نیا برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، نمازجمعه شهر گرمدره در مصلای شهید حاج قاسم سلیمانی گرمدره (مسجد جامع ) درجمعه 4 شهریور 1401 پس ایراد خطبه های نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین حجازی‌نیا برگزار شد. سخنران پیش از خطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « نگرشی بر بیانیه گام دوم انقلاب و مشخصه های دولت تراز گام دوم انقلاب اسلامی » بود و در پایان لوح عتبات عالیات مبنی برسند یک متر مربع مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب (س) از سوی امام جمعه شهر به دو نفر از خیرین اهدا شد .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از تلاش های تحول افرین و امید بخش دولت انقلابی آیت الله رییسی ، در خصوص دولت پیش از انقلاب گفت : حکمرانی شاهان که براساس هوای نفس و سیاست غربی ها بخصوص دردوران پهلوی با استبداد سلطنتی و امنیت پلیسی و ساواک شرایط سختی را برای مردم بوجود آورده بودند؛ و با سلطه استعمار انگلیس و آمریکا به غارت وچپاول منابع ملی پرداخته و طرحهای غربی پیاده سازی میشد. جدایی بحرین ؛ شهر فیروزه به روسیه (ترکمنستان ) ؛ الحاق ایران به پیمان نظامی بغداد؛ معاهده آب هیرمند و کاهش ناگهانی ورودی آب به دریاچه هامون از نمونه های شاخص ضد امنیت ملی بود .در دوران نخست‌وزیری 13 ساله هویدای بهایی و نفوذ فراماسیون ها طراحهای ضداسلامی اجرا میشد که تغییر سال اسلامی به شاهنشاهی ؛ ترویج روزافزون علنی فساد و فحشا و مواد مخدر و گسترش مشروب فروشی ها نمونه بارز آن بود . و خسارتهای معنوی سنگینی دراز بین بردن ارزشهای مذهبی جامعه برداشتند. و ضربه‌های سخت پهلوی و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بودند .

 وی همچنین در خصوص وضعیت دولت ستم شاهی افزود : بجای تولید ؛ تبدیل ايران به انبار كالاهای وارداتىِ كم ارزش غربی ؛ با نابودی كشاورزی ؛ زمینه‌ساز وابستگی اقتصاد کشور ، اتکا اقتصاد به نفت ؛ وتبدیل به کشور مصرف کننده ؛ وابستگی ارتش را بهمراه داشت . عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی‌ها و قاجارها رخ داده و ضربه‌ی سخت علمی برکشور وارد شده بود ؛ و مملکت بشدّت تحقیر و بسیار عقب مانده بود . و چند دهه راه کمال کشور متوقف وبلکه با تخریب و خسارت های عدیده به سراشیبی  انحطاط پیش میرفت .

ایشان در خصوص جرقه های انقلاب چنین گفت : ادامه تعدی شاه و غرب به کشور سبب جری شدن آنان شده بود و با لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی (حذف سوگند به قرآن مجید ) و کاپیتولاسیون می رفت که میخ را برتابوت کشور بکوبند ، که با اعتراض امام خمینی و علما در اعتراض به عدم رسیدگی قضایی جرایم اتباع و شهروندان بیگانه منجر به تظاهرات ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و جرقه شروع انقلاب شد ؛ و روشنگریهای امام ؛ بیداری ملت مسلمان ایران را بهمراه آورد و انقلاب اسلامی ناباورانه در 22 بهمن 57 پیروز شد و بساط شاهی جمع و نظام مردم سالاری دینی استقرار یافت .

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص دستاوردهای چله اول انقلاب را براساس بیانیه گام دوم انقلاب چنین تشریح کرد :  انقلاب در چله اول انقلاب به انحطاط طولانی پهلوی پایان داد و رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و براین اساس نیز دشمنی های مستکبران آغازشده است . و در طول چهل سال مقاومت تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب در مقابل دولتهای متکبّر و مستکبر از سوی ملت صورت گرفته است . نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه بسی کمتربوده و بحمداللّه اکثر کارگزاران سلامت خود را نگاه داشته‌اند . انقلاب یک چله پرافتخار حفظ آرمانهای انقلابی و بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه جای کشور بوده است .  به رغم همه‌ی مشکلات طاقت‌فرسای بوجود آمده ، جمهوری اسلامی روز به روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برداشته است. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی می باشیم . و جمهوری اسلامی گامهای بلندی در اجرای عدالت برداشته ؛ دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست . رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دلهای مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرده است و شرایط صدر اسلام را زنده و نمایان کرده است .

ایشان درخصوص ضعفها و عیوب موجود در چله اول انقلاب را براساس بیانیه گام دوم انقلاب چنین بیان داشت : مهم‌ترین عیوب دولت، وابستگی اقتصاد به نفت ؛ دولتی بودن بخشهایی از اقتصاد که در حیطه‌ی وظایف دولت نیست ؛  نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی ؛  استفاده‌ی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور ؛  بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن ؛  عدم ثبات سیاستهای اجرائی اقتصاد ؛  عدم رعایت اولویّتها  ؛  وجود هزینه‌های زائد و حتّی مسرفانه بوده است و نتیجه‌ی اینها مشکلات زندگی مردم از قبیل بی‌کاری جوانها، فقر درآمدی در طبقه‌ی ضعیف و امثال آن است. نارضایتی از کارکرد عدالت در کشور  هنوز مطلوب نیست.  

دکتر هاشمی فشارکی  چالشهای جمهوری اسلامی در چله اول انقلاب را براساس بیانیه گام دوم انقلاب چنین بیان کرد : ایران مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالشهای مستکبران روبه‌رو است امّا با تفاوتی کاملاً معنی‌دار می باشد . اکنون اقتدار جمهوری اسلامی در فراسوی مرزها تجلی پیدا کرده و سرافرازی اسلام گشته است و همچنین چالشهای درونی که در بخش قبل عرض شد .

وی دستاوردهای کلان جمهوری اسلامی را چنین توصیف کرد : میوه شیرین انقلاب، جمهوری اسلامی بوده که علیرغم همه فتنه ها و جنگ و تحریم ؛ دستاوردهای بی نظیری در همه عرصه ها داشته است ؛  ثبات وامنیت ؛ مشارکت اجتماعی ؛ مشارکت سیاسی مردم ؛ افزایش سطح علمی کشور؛ مبارزه با بی عدالتی ؛ حکومت مردم سالاری دینی ؛ 40سال راه کمال و پیشرفت و دستاوردهای درخشان ؛ عزت ملت ؛ مایه مباهات ؛ برکات زیاد معنوی فراوانی را بهمراه داشته است که بایستی شکرگزار این نعمات باشیم .

ایشان درخصوص دولت ترازگام دوم انقلاب اسلامی بیان داشت : راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی بوده و در آغاز فصل جدیدی از زندگی جمهوری اسلامی رقم خورده و بایستی با قوت ادامه یابد . مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید ایران اسلامی را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.

وی درخصوص راههای خروج کشور از مشکلات، براساس بیانیه گام دوم انقلاب اظهارداشت: راه‌حلّ همه مشکلات، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ؛ مبارزه دائمی با فساد بویژه در درون دستگاه‌های حکومتی ؛ تهیه و اجرای  برنامه‌های کوتاه مدّت و میان مدّت جامعی برای مقابله با کانونهای فساد ؛ حراست از استقلال و آزادی , ترویج اخلاق و معنویّت  ؛ جلوگیری از جهنّمی شدن مردم توسط جهنّمی‌ها با زور و فریب، حراست از مظاهر عزت جمهوری اسلامی ( عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن) و غیره می باشد .

ایشان درخصوص رسالت و ویژگیهای مسئولان براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان داشت : طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مسئول بودن ، تپیدن دلهای مسئولان بطور دائم برای رفع محرومیت ، عدم غفلت از قشرهای نیازمند حمایت ، بشدّت بیمناک بودن از شکافهای عمیق طبقاتی ، ممنوعیت مدارا با فریبکاران اقتصادی که به بی‌عدالتی می‌انجامد ، ممنوعیت تبعیض در توزیع منابع عمومی ، ممنوعیت میدان دادن به ویژه‌خواری ، تداوم یافتن دفاع از مظلومان و محرومان ، حراست از دستاوردهای انقلاب ، مجاز نبودن مذاکره با  آمریکا به علت زیان بار بودن آن ، مرزبندی با دشمنان ، اجتناب از صاحبان حرفهای بی عمل ، دنبال راه حل مسائل کشور در داخل کشور بودن ، بکارگیری مدیران جوان انقلابی و اندیشمند ، عمل به سیاستهای کلان رهبری بخصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد .

وی چکیده ای از راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب جهت آینده انقلاب را چنین بیان کرد : تلاش و جهاد علم و پژوهش ، تلاش در جهت ارتقای معنویت و اخلاق که هم غایت افرینش و نیاز جامعه بوده و جهت دهنده همه حرکتهاست . اجرای اقتصاد مقاومتی بخصوص در الگوی مصرف بهینه و حمایت از تولید داخلی ؛ گسترش عدالت در همه زمینه ها و مبارزه با فساد در هر لایه ای ،  صیانت از استقلال و ازادی که بزرگترین دستاورد انقلاب بوده است . حفظ و صیانت از عزت ملی و رعایت مرزبندی با دشمن که هم اقتدار افرین بوده وهم سبب غلبه برچالشها میگردد. رعایت سبک زندگی اسلامی در همه شوون زندگی فردی و اجتماعی و مبارزه با سبک زندگی فاسد غربی می باشد ؛ که می بایستی ملاک همگان و بخصوص برنامه ریزی سالانه مسولان قرار گیرد .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : در شرایط حساس پیچ تاریخی کشور ؛ دشمنان با تحریف و انحراف و شبیخون فرهنگی بدنبال تخریب باورهای مردم و ایجاد یاس و نامیدی بخصوص دراقدامات شایسته دولت انقلابی ایت الله رییسی است و برهمین اساس نیز رهبر انقلاب جهاد تبیین را صادر کرده اند و بایستی از اصلاحات و اقدامات دولت سیزدهم حمایت کرده و ضمن خنثی سازی فتنه دشمنان ؛ روحیه امید و تلاش را در جامعه ارتقا دهیم . و ان اشالله با رویکرد دولت انقلابی و تلاشهای گسترده مدیران و مردم ؛ سم زدایی از آفت های باقیمانده در بدنه دولت ؛ بسرعت از کم کاریها و مشکلات جامانده از دولت قبل بیرون آمده و در گام دوم انقلاب با اهتمام ایجاد تمدن نوین اسلامی ؛ بستر سازی انقلاب جهانی مهدوی (عج) گردیم.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها