يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۱۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
بحران آب در آمریکا؛
بحران دسترسی به آب سالم و آشامیدنی در پایتخت ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا همچنان ادامه دارد و مقامات آمریکایی به مردم گفتند که با دهان باز دوش نگیرند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: بحران دسترسی به آب سالم و آشامیدنی در پایتخت ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا همچنان ادامه دارد و مقامات آمریکایی به مردم گفتند که با دهان باز دوش نگیرند.

شبکه آمریکایی درباره وضعیت بحران زده ساکنان ایالت می‌سی‌سی‌پی و عدم دسترسی آنها به آب سالم گزارشی منتشر کرد.

در گزارش شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» آمده است: «ساکنان جکسون (پایتخت ایالت می‌سی‌سی‌پی) با استیصال منتظر دریافت یکی از ضرورت‌های ابتدایی انسانی هستند: جریان آب ایمن».

این رسانه آمریکایی که خبرنگاری را هم به این منطقه بحران زده فرستاده است، نوشت: «مقام‌های شهر (جکسون) که شرایطش همچنان وخیم است، درباره استفاده از آب برای برخی موارد هشدار داده‌اند. بعد از سیل هفته گذشته که باعث تشدید شدن مشکلات قدیمی زیرساخت آبی شهر شد، تیت ریوز فرماندار (می‌سی‌سی‌پی) روز دوشنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد».

شبکه سی‌بی‌اس نیوز با تاکید بر فراخوانده شدن نیروهای گارد ملی آمریکا برای کمک به حل این بحران از سوی فرماندار نوشت: «اما هیچ دورنمایی برای پایان یافتن این بحران فوری دیده نمی‌شود. مدارس و کسب و کارها بالااجبار بسته شدند و حالا به ساکنان گفته شده که با دهان باز دوش نگیرند چرا که آب، سالم نیست».

«شارون دانسون» یکی از ساکنان شهر جکسون در مصاحبه با خبرنگار این شبکه آمریکایی با بیان اینکه او بیش از یک هفته نتوانسته در خانه خودش از آب استفاده کند، افزود: «(وضعیت) وحشتناک بوده است».

سی‌بی‌اس نیوز نوشت: «بسیاری در این شهر با همین مشکل مشابه مواجه هستند به رغم اینکه نیروهای امدادی یک دستگاه پمپاژ اضطراری در تاسیسات تصفیه آب شهر نصب کردند؛ تاسیساتی که وضعیتش رو به وخامت است».

«چری وایت» یکی دیگر از ساکنان جکسون به این شبکه خبر داد که آب لوله‌کشی در این شهر قابل استفاده نیست و «بویی شبیه به فاضلاب دارد».

وی به خبرنگار این رسانه گفت: «این موضوع مرا عصبانی می‌کند. ما هیچ آب جاری نداریم و هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم».

این زن آمریکایی که نوه پنج ساله دارد درباره وضعیت سلامتی خود و خانواده‌اش ابراز نگرانی کرد. نوه او به خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز گفت: «من نمی‌توانم سیفون دستشویی را بکشم».

فرماندار می‌سی‌سی‌پی اعلام کرده که اولویت کوتاه مدت او توزیع هر چه بیشتر آب به ساکنان نیازمند به آب است. ۶۰۰ نیروی گارد ملی برای توزیع آب به هفت منطقه در جکسون اعزام شدند و آنها در حال توزیع روزانه آب برای ۲۵۰۰ خانوار هستند.

«ان ولف» که اخبار مربوط به بحران آب را برای وبگاه «می‌سی‌سی‌پی تودی» پوشش می‌دهد، در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز از نبود پول و درآمدهای لازم برای حفظ جریان توزیع آب سلام در شهر جکسون خبر داد.

ولف گفت: «ما پمپ‌های از کار افتاده‌ داریم بنابراین این مکانیسمی است که در واقع آب را از مخزن پمپاژ می کند، جایی که ما آب خود را از آنجا می گیریم و آن را به مشتریان می فرستیم.  مساله دیگر مکانیسم تصفیه است. بنابراین اگر آب تصفیه نشود، نمی‌توانیم آن را خارج کنیم».

به روایت شبکه سی‌بی‌اس نیوز، بخشی از دلیل نداشتن بودجه جکسون برای تامین هزینه‌های مورد نیاز تامین آب آشامینی سالم به دلیل کاهش پایه مالیاتی در زمانی که شهر شاهد مهاجرت ساکنان سفید پوست در طول ادغام بود، است که به نیمه دوم قرن گذشته بازمی گردد».

ان ولف گفت: «با کاهش جمعیت ما، پایه مالیاتی لازم برای حفظ این سیستم واقعاً بزرگ (زیرساخت مورد نیاز برای حفظ جریان آب آشامیدنی) را نداشته‌ایم».

شبکه سی‌بی‌اس نیوز در پایان گزارش خود نوشت: «بارش شدید باران و جاری شدن سیل طی هفته گذشته باعث اعمال فشار بر سیستم کهنه (توزیع آب در جکسون پایتخت می‌سی‌سی‌پی) و تشدید مشکلات قدیمی زیرساختی این شهر شد».

پیش از این فرماندار ایالت جنوبی می‌سی‌سی‌پی آمریکا  با اعلام اینکه ۱۶۰ هزار نفر در جکسون پایتخت این ایالت با مشکل تامین آب شیرین مواجه هستند از برقراری وضعیت اضطراری در این ایالت به خاطر مشکل کم آبی خبر داد.

وی در یک نشست خبری با اضطراری خواندن شرایط گفت: شهر آب کافی برای مقابله با آتش سوزی‌ها، شست و شو و دیگر نیازهای ضروری ندارد. 

فرماندار می‌سی‌سی‌پی نقص عمده در زیرساختهای سیستم تصفیه آب شهر جکسون و خسارات سیل اخیر به زیرساختهای آبی را از مشکلات عمده و طولانی مدت پایتخت می سی سی پی خوانده بود.

در خبرها آمده بود، بیش از یک ماه است که مردم می‌سی‌سی‌پی تحت دستور العمل جوشاندن آب هستند و مقامات از آنها خواسته‌اند که از آب موجود برای پخت و پز و شستن دندانهای خود استفاده نکنند چرا که نگران تمام شدن کامل آب هستند به طوریکه مردم حتی نتوانند توالتهای خود را تمیز کنند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها