أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۱۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
پس از اینکه ادعا شد چین پهپادهایی را به سمت تایوان شلیک کرده، ارتش این جزیره استقرار سلاح‌های ضدپهپادی در جزایر فراساحلی "کینمن" و "ماتسو" را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از راشا تودی، "کینمن" و "ماتسو" جزایر کوچکی در تنگه تایوان هستند که توسط تایپه کنترل می‌شوند اما به خط‌ ساحلی چینی نزدیکترند. ارتش تایوان اعلام کرد که به سربازان خود سلاح‌های ضدپهپادی را به عنوان "رویکردی نرم و انعطاف‌پذیر" جهت مقابله با تهدیدات آتی داد. این سلاح‌ها فرکانس مورد استفاده ایستگاه زمینی برای اتصال به پهپاد را مسدود می‌کنند و باعث می‌شوند که پهپاد از کنترل خارج شود و سقوط کند.

طی چند روز گذشته، تایوان گزارش‌های مختلفی را درخصوص پهپادهایی که وارد حریم هوایی این جزیره شدند، داده و چین را نسبت به "فرستادن آن‌ها برای تضعیف صلح و ثبات" متهم کرده است.

پس از آنکه دولت تایپه متعهد شد تا در واکنش به افزایش مانورهای نظامی چین در پیرامون تایوان "اقدامات جدی جدیدی" اتخاذ کند، ارتش این جزیره روز پنجشنبه برای نخستین بار یک پهپاد غیرنظامی ناشناس را که وارد حریم هوایی‌اش در نزدیکی یکی از جزایر اطراف سواحل چین شده بود، ساقط کرد.

همچنین وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای عنوان کرد تسلیحات ضد پهپادی از قبل جهت استفاده سربازان تایوانی مستقر شده‌اند؛ سربازانی که یک پهپاد را بر فراز جزایر کینمن ساقط کردند.

پکن که با وجود اعتراضات شدید دولت تایپه، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه گذشته میلادی، مانورهای نظامی در اطراف این جزیره برگزار کرد.

از طرفی، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه فروش تسلیحاتی بالقوه به ارزش یک میلیارد و صد میلیون دلار تجهیزات نظامی به تایوان را تایید کرد که شامل ۶۰ موشک ضد کشتی و ۱۰۰ موشک هوا به هوا می‌شود و چین به مقابله، تهدید کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها