أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۳۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز امکانات و تجهیزات دفاعی و در اختیار نیرو‌های دلاور ما، در پیوند با روحیه جهادی و استشهادی آن‌ها، توانی را رقم می‌زند که پاسخگوی هرگونه تهدید متصور باشند.

به گزارش پایگاه 598 ، سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به رونمایی سپاه از سه دستاورد در حوزه دریایی گفت: سابقه شکل‌گیری نیروی دریایی سپاه معمولاً چنین ذهنیتی را تداعی می‌کند که متکی به شناور‌های فوق سبک و سبک برای گشت‌های محدود دریایی باشد، اما این الحاق اخیر در واقع تغییری را در نیروی دریایی سپاه نشان می‌دهد که با در اختیار داشتن شناور‌های بزرگ و امکان عملیات دریایی در آب‌های دوردست و فراتر از آب‌های سرزمینی، به سطحی از عملیات وارد شده است که با گذشته به کلی متفاوت است و نشان دهنده ارتقای راهبردی در نیروی دریایی سپاه است.

وی با اشاره به اینکه شناوری مثل شناور "شهید سلیمانی" با در اختیار داشتن سامانه‌های چندگانه از فناوری روز برخوردار است، ادامه داد: مجموعه‌ای از سامانه‌ها در این شناور به کار گرفته شده که به آن امکان عملیات را در شکل آفندی و پدافندی می‌دهد. استفاده از مجموعه‌ای از جنگ افزار‌ها را که می‌تواند در سطح برخورد با شناور سطحی، زیر سطحی و هوایی، اقدامات آفندی و پدافندی مناسبی انجام دهد و این ها در سطح سخت افزاری هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: از طرفی بهره گیری از این نوع شناور‌ها نشان می‌دهد که در سطح مهارتی هم ارتقایی صورت گرفته که امروز دریادلان ما در نیروی دریایی، امکان استفاده از چنین شناور‌هایی را دارند. دانش و مهارت آن را که می‌تواند در کنار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امکان عملیات در آب‌های فرا سرزمینی دوردست و سطوح جدیدی از انجام تاکتیک‌های جنگی و عملیات‌ها را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کند.

سردار سنایی راد گفت: واقعیت این است که در شرایطی شاهد این ارتقا هستیم که برخی از اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه می‌طلبد که سطح قدرت بازدارندگی ما به رخ کشیده شود. ظرفیت‌های دفاعی ما این پیام را به دشمن می‌دهد که هیچ‌گونه حضور نابجا و مداخله آن‌ها قابل تأمل نخواهد بود و امروز امکانات و تجهیزات دفاعی و در اختیار نیرو‌های دلاور ما، در پیوند با روحیه جهادی و استشهادی آن‌ها، توانی را رقم می‌زند که پاسخگوی هرگونه تهدید متصور باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها