يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۳۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از تصویب اصلاح قانون انتخابات این مجلس در اجلاسیه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از جهان نيوز،  آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری پایان اجلاسیه دهم مجلس خبرگان رهبری که بعد از ظهر امروز ۱۶ شهریور برگزار شد، گفت: بزرگترین دستاورد این جلسه تکمیل اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود و یک قانون منظم برای انتخابات خبرگان نوشته شد که در هفت فصل و شش ماده به تصویب رسید.

وی افزود: فصول اولیه در اجلاس دوره قبلی انجام شده بود و در واقع فصل‌های ششم و هفتم آن در این اجلاس به تصویب رسید.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما ۱۴ ناطق قبل از دستور در این اجلاس داشتیم و به رسم سال‌های گذشته ضیافت آیت‌الله جنتی هم دیشب برگزار شد و آقای رئیس‌جمهور در این جلسه حضور بسیار با نشاطی داشتند و به پرسش‌های حدود ۲۵ نفر از خبرگان رهبری پاسخ‌های منطقی و قانع‌کننده دادند.

خاتمی یادآور شد: آقای امیرعبداللهیان نیز با حضور در این اجلاس و ارائه گزارشی از وضعیت مذاکرات به پرسش‌های خبرگان رهبری پاسخ‌ دادند، این اجلاس از مهمترین اجلاس‌های خبرگان بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: الحمدلله این اجلاس از اجلاس‌های برجسته بود و آیت‌الله رئیسی به عنوان نایب رئیس مجلس خبرگان حضور فعال در اجلاسیه داشت، آیت‌الله جنتی نیز در حد ممکن در جلسات حضور داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای مجلس خبرگان در روزهای آتی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند، اظهار کرد: دیدار ان‌شاءالله اسفندماه خواهیم داشت و از بیانات ایشان استفاده خواهیم کرد.

خاتمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی نمایندگان مجلس خبرگان از گزارش وزیر امور خارجه در زمینه مذاکرات لغو تحریم‌ها، تأکید کرد: در مجموع این گزارش قانع‌کننده بود و کسی اعتراض نکرد. سؤالاتی مطرح بود که آقای امیرعبداللهیان خردمندانه و منطقی به آن‌ها پاسخ داد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی درباره شاخص‌های مدنظر این مجلس برای انتخاب رهبری تصریح کرد: ما درباره شاخص‌ها کار کردیم. شخص مقام معظم رهبری فرمودند شاخص‌هایی که برای رهبری در قانون اساسی نوشته شده، مانند تدبیر، فقاهت و امثال این‌‌ها را بنویسید و ما هم این شاخص‌ها را در کمیسیون تحقیق نوشته‌ایم.

وی درباره شرایط انتخاب‌شوندگان در آیین‌نامه جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در اجلاس‌های گذشته گفتیم که انتخاب‌شوندگان مجلس خبرگان رهبری بایستی برای نام‌نویسی، سطح ۴ حوزه یا معادل آن را داشته باشند که معادل دکتری است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مورد سن نیز اعضای مجلس خبرگان به حداقل ۴۰ سال رأی دادند و به نظر می‌رسد که این اولین آیین‌نامه یک دست مجلس خبرگان رهبری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها