يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۷۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
سفیر مسکو در برلین با هشدار درباره کمک‌های نظامی به اوکراین گفت، آلمان با این اقدامات از خط قرمز روسیه عبور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمک‌های نظامی آلمان به اوکراین برای جنگ با روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، با واکنش تند مسکو همراه شد.

«سرگئی نچایف» سفیر مسکو در برلین امروز (دوشنبه) گفت که دولت فدرال آلمان از خط قرمز روسیه عبور کرده و در حال ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

به نوشته وبگاه روسی «ریانووستی»، نچایف درباره خطوط قرمزی که آلمان تاکنون نقض کرده، توضیح داد: «از این میان می‌توان به بی‌توجهی [برلین] به مسئولیت اخلاقی و تاریخی آلمان در قبال مردم روسیه به‌دلیل جنایات رژیم نازی در طول جنگ جهانی دوم اشاره کرد».

وی در مصاحبه با روزنامه «ایزوِستیا» تصریح کرد: «آلمان از زمانی که شروع به ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین نمود، از خط قرمزی عبور کرد که نباید آن را نقض می‌کرد».

طبق این گزارش، این دیپلمات روس گفت: «مملو کردن اوکراین با تسلیحات، چیزی که متحدان غربی آلمان از آن می‌خواهند، به ناکجاآباد ختم می‌شود و با طولانی کردن این جنگ، فقط تعداد قربانیان را افزایش می‌دهد».

به نوشته ریانووستی، نچایف همچنین افزود روند آشتی بین مردم روسیه و آلمان که پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته بود، اکنون قریب به یقین محو شده است.

پیش از این، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در سفری شبانه به کی‌یف رفت و در دیدار با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، بر تداوم ارسال کمک‌های نظامی و مالی به این کشور تاکید کرد.

با این حال، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا بی‌طرفی دیپلماتیک خود را کنار گذاشته، گفت مربیان نظامی ناتو در حال هدایت عملیات‌های اوکراین هستند (جزئیات بیشتر).

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها