يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۷۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
استاندار کربلا:
استاندار کربلا با اشاره به حضور میلیونی زائران اربعین در این شهر مقدس تاکید کرد که برگزاری موفق مراسم اربعین با هماهنگی میان همه طرف‌های مربوطه درحال انجام بوده و ۱۴ هزار هیئت و موکب حسینی وارد کربلا شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی در سخنانی درباره آخرین وضعیت مربوط به زائران اربعین اعلام کرد که هیچ یک از مسیرهای منتهی به کربلا مسدود نیستند و زیارت اربعین با حضور میلیونی زائران درحال انجام است.

وی افزود، پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران تا روز اربعین به 22 میلیون نفر برسد و طرح امنیتی و خدماتی برای مراسم اربعین امام حسین (ع) خیلی زود آغاز شد. به همین ترتیب ما از روزها قبل منتظر استقبال از میلیون‌ها زائر بودیم و تردد زائران در سطح بالایی صورت می‌پذیرد و همه جاده‌های منتهی به کربلا باز هستند.

استاندار کربلا افزود، هماهنگی و همکاری بالایی میان سرویس‌های امنیتی و موسسات و استان‌ها برای برگزاری موفق مراسم اربعین وجود دارد و 14 هزار  هیئت و موکب حسینی وارد کربلا شده‌اند.

وی ادامه داد، حدود 3 میلیون زائر خارجی وارد استان کربلا شده‌اند و انتظار داریم تا روز اربعین این تعداد به 6 میلیون نفر برسد. همچنین در مراسم اربعین امسال تعداد زائران عراقی و غیر عراقی به 22 میلیون نفر می‌رسد.

نصیف الخطابی گفت که با وجود جمعیت میلیونی حاضر در کربلا اما هیچ حادثه امنیتی ثبت نشده و نیروهای امنیتی به بهترین شکل درحال انجام وظایف خود هستند.

«عمر الوائلی» رئیس هیئت گذرگاه‌های مرزی عراق نیز از ورود بیش از 3 میلیون زائر خارجی به این کشور خبر داده و تاکید کرد که ورود و خروج زائران از گذرگاه‌های مرزی بسیار زیاد است.

وی افزود، تردد زائران بسیار بالاست به طوری که در طول یک روز حدود یک و نیم میلیون زائر وارد عراق و نیم میلیون نفر خارج شدند. 70 درصد از زائران از گذرگاه «زرباطیه» تردد می‌کنند و مرز شلمچه نیز از مرزهای پر رفت و آمد است. همچنین هماهنگی بالایی با فرماندهی عملیات مشترک برای برگشت زائران وجود دارد.

سازمان حشد شعبی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ 27 نیروهای حشد شعبی به منظور تامین امنیت زائران اربعین حضور خود را در مسیر بغداد-دیالی تقویت کرده‌اند و تلاش‌های خدماتی حشد در شهر مقدس کاظمین نیز ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها