کد خبر: ۵۱۳۸۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
کشتی فرنگی قهرمانی جهان/
محمدرضا گرایی غیرمنتظره‌ترین شکست ممکن را مقابل حریف صربستانی داشت و برخلاف انتظار در سومین فینال متوالی المپیک و جهان‌ خود شکست خورد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، اتفاقات خوبی در بلگراد رقم نخورده است؛ حتی اگر امشب تنها نماینده باقی‌مانده ایران، در فینال، رضا کایالپ بزرگ را هم شکست بدهد، باز هم چیزی از نمایش ضعیف فرنگی‌کاران و انتقاداتی که وارد است، کم نخواهد شد. یکی از تلخ‌ترین آنها هم، شکست محمدرضا گرایی مقابل «ماته نِمِس» صربستانی است.

قهرمان المپیک 2020 توکیو هرچند این بار برخلاف اسلو، تا فینال اجازه نداد حریفان از او ابتدا امتیاز بگیرند و بعد در صدد جبران امتیاز فن‌های زیبا و تماشاگرپسندش را رو کند اما در فینال چیزی که خیلی مشهود بود، آنالیز صد درصدی تمام حرکات محمدرضا گرایی از سوی ماته نِمِس و کادر فنی صربستان بود.

نِمس برای ثانیه به ثانیه 6 دقیقه مبارزه‌اش با محمدرضا گرایی برنامه داشت، می‌دانست کشتی‌گیر ایرانی، حریفی نیست که بتواند بدون از دست دادن امتیاز مقابلش، قهرمان شود اما می‌توانست او را جایی غافلگیر کند که انتظارش را ندارد.

در عین حال که نِمس آنالیزی دقیق و درست از تمام حرکات گرایی داشت، کشتی‌گیر ایران به همان شیوه‌ای که از توکیو تا بلگراد از همه حریفانش امتیاز گرفته، کشتی گرفت و همان شرایطی را برای حریف صرب فراهم کرد که می‌خواست.

نِمس برای امتیاز گرفتن از گرایی، خیلی نزدیک و چسبیده به او کشتی گرفت و گرایی هم نتوانست فاصله مطمئن را ایجاد کند. برنده این مبارزه برخلاف انتظار همه ایرانی‌ها ماته نِمِس بود.

برد و باخت جزئی از دوره قهرمانی است و محمدرضا گرایی این باخت را قطعا جبران خواهد کرد، چون قهرمان فوق‌العاده باهوشی است. از هوش و ذکاوتش هم بود که وقتی دید بعد از اسلو وزن بدنش خیلی بالا رفته، تصمیم به تغییر وزن و یا غیبت در مسابقات جهانی 2022 گرفت، او می‌دانست بعد از دو سال ثابت نگه داشتن وزنش برای کسب سهمیه وزن 67 کیلوگرم المپیک و حضور در این بازی‌ها و بلافاصله بعد از آن، حضور در مسابقات جهانی اسلو، کار بسیار دشواری بوده که انجامش داده است.

حفظ وزن، آن هم در دوره‌ای طولانی کار بسیار سختی است و محمدرضا گرایی که مدت زیادی بعد از طلای اسلو، تمرین منظم نداشت، می‌دانست در بازگشت مجدد یا باید به 72 کیلوگرم برود و یا اینکه قید حضور در مسابقات جهانی بلگراد را بزند، اما به هرشکل با او صحبت شد تا قانع شود امسال هم می‌تواند با همین وضعیت مدال بگیرد. او خودش می‌دانست با وضعیتی که پشت سر گذاشته، تکرار طلا کار آسانی نیست. وقتی او را قانع کردند که دوباره در 67 کیلوگرم کشتی بگیرد، دوباره ایام سخت کاهش وزن شروع شد و او کیلوهای زیادی را از بدنش کم کرد تا سر وزن برسد؛ تا فینال هیچ حریفی در حدی نبود که آزارش دهد اما ماته نِمس در فینال حریف آسانی نبود.

قهرمان المپیک 2020 توکیو قطعا این بار بهترین تصمیم را خودش خواهد گرفت، او این را مد نظر قرار خواهد داد که آیا تا المپیک پاریس می‌تواند در 67 کیلوگرم بماند و همچنان وزن کم کند و یا اینکه باید تغییر وزن دهد؛ ابتدا در 72 و شاید بعد از آن در 77 کیلوگرم. انتخاب سخت و پرریسکی است اما کسی که قهرمان المپیک می‌شود قطعا باهوش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها