أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۹۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
چین سی و هشتمین ماموریت مداری خود در ۲۰۲۲ میلادی را انجام داد و ماهواره ZhongXing-1E را همراه یک موشک لانگ مارچ 7A به فضا پرتاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از اسپیس، این پرتاب در ساعت ۱۳:۱۸ دقیقه به وقت گرینویچ از مقر پرتاب فضایی ونچانگ در جزیره هاینان به فضا پرتاب شد و به طور موفقیت آمیز محموله خود را طبق برنامه ریزی به مدار زمین منتقل کرد.

«آکادمی فناوری فضایی چین» (CAST) ماهواره مذکور را ساخته است. چین اطلاعات کمی درباره این ابزار فضایی منتشر کرده و آن را یک ماهواره ارتباطی توصیف کرده است.

اندرو جونز خبرنگار نشریه اسپیس نیوز در این باره می گوید: توصیفات مبهم از ماهواره با اطلاعات اندکی که قبلا از ZhongXing-1E منتشر شده بود، یکسان است. فقدان اطلاعات و عکس از ابزار فضایی نشان می دهد این سری ماهواره مخصوص مشتریان نظامی است.

در نوامبر ۲۰۲۱ ماهواره ZhongXing-1D همراه یک موشک لانگ مارچ 3B از مقر پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی چین به فضا پرتاب شده بود.

جونز در این باره می نویسد: تغییر پرتابگر و بندر فضایی برای ارسال ماهواره ZhongXing-1E به فضا همراه بیانیه منتشر شده، نشان می دهد ابزار جدید سنگین تر از نسخه های پیشین است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها