أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۹۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
رئیس‌ جمهور قصد سفر به نیویورک را دارند و در زمان مشخص نسبت به جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 59به نقل از جهان نيوز، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌ دفتر رئیس ‌جمهور صبح امروز چهارشنبه ٢٣ شهریور در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر آقای رئیس ‌جمهور به ازبکستان یک سفر چند وجهی است که ابتدا دیدار دوجانبه با مقامات ازبکستان و بر اساس قواعد سفرهای دیپلماتیک، ملاقات‌های دو رئیس‌ جمهور و وزرای محترم هیات همراه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در این سفر، جلسات کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان امضا خواهد شد.

رئیس ‌دفتر رئیس‌ جمهور گفت: جنبه دیگر سفر ملاقات‌ها دوجانبه با سران کشورهای حاضر در اجلاس شانگهای است. دیدارهایی اعم از روسای جمهور روسیه، چین، هند و سایر کشورهایی که در این اجلاس حضور خواهند داشت. 

وی افزود: دیگر جنبه این سفر، شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای است که به‌عنوان سازمان مهم منطقه‌ای و بین المللی مطرح است و دایره شمول آن کشورهای بزرگ و متعددی هستند و همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد ما داشته باشد. 

اسماعیلی بیان داشت: علاوه بر این به لحاظ اینکه کلیات فرآیند عضویت ایران در شانگهای سال قبل به تصویب رسیده بود، امسال هم سند عضویت ایران که به تصویب دولت رسیده، مصوبه هیات دولت و سندهای ۴۹ گانه مربوط به عضویت ما به تصویب دولت رسید. 

وی ادامه داد: سند اصلی توسط وزیر خارجه و وزرای خارجه عضو این سازمان به امضا می‌رسد و این موفقیت خوبی برای ایران در این سفر خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیسی به نیویورک و سازمان ملل تصریح کرد: آقای رئیس‌ جمهور قصد سفر به نیویورک را دارند و در زمان مشخص نسبت به جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها