يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۰۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
در حالی نیمکت‌های تیم‌های اروپایی تلفات می‌گیرند، تیم‌های حاضر در لیگ برتر ایران به جز یک مورد، همچنان به مربیان خود وفادار هستند و از این حیث وضعیت بهتری نسبت به پنج لیگ معتبر اروپا دارند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، لیگ برتر فوتبال ایران در حالی هفته ششم بازی‌های خود را به پایان برد که در ساعات اخیر اولین مربی اخراج شد و به زودی یک مربی جدید روی نیمکت صنعت نفت آبادان می‌نشیند. این اتفاق در حالی رقم خورده که در سالیان گذشته معمولا در همان هفته‌های سوم تا چهارم برخی تیم‌ها خانه تکانی را شروع کرده و اختیار کار خود را دست مربی دیگری می‌دادند.

نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ برتر ایران نشان می‌دهد ملوان تیمی است که هنوز نتوانسته نمایش مناسبی داشته باشد و فعلا با دو امتیاز در قعر جدول رده‌بندی است اما اعتماد و اطمینان به عملکرد مازیار زارع که با این تیم به لیگ برتر صعود کرده بسیار زیاد است و او فرصت و زمان کافی برای خروج از بحران را در اختیار خواهد شد.

از ملوان که بگذریم، با خیل عظیمی از تیم‌های پنج تا شش امتیازی مواجه می‌شویم که با یک برد جایگاه آن‌ها متحول خواهد شد و به همین دلیل می‌توان گفت فعلا مدیران تیم‌ها در انتظار نتایج بعدی هستند.

به جز صنعت نفت که به علت تغییرات مدیریتی به صورت توافقی به قطع همکاری با رضا پرکاس رسید، تیم‌های دیگر همچنان به کادرفنی خود امیدوار هستند. آلومینیوم، هوادار، مس کرمان، نساجی و ذوب آهن شش تیمی هستند که تقریبا همگی در یک شرایط قدم برداشته‌اند. البته نمی‌توان بازی‌های سخت‌تر تیمی مانند ذوب آهن را نادیده گرفت ولی شرایط برای این‌ تیم‌ها تقریبا یکسان بوده است.

اگر وضعیت مدعیان عنوان قهرمانی را هم نگاه کنیم، می‌توان گفت تقریبا مدیران باشگاه‌ها از وضعیت مربیان خود راضی هستند. به جز سپاهان که شروع خوبی داشت و در چرخه تساوی‌های متوالی گرفتار شده، بقیه تیم‌ها راضی هستند.

پرسپولیس، گل‌گهر، استقلال، فولاد و سپاهان پنج تیمی هستند که انتظار زیادی از آن‌ها می‌رود و همگی در صدرجدول جا خوش کرده‌اند.

حتی مدیران تراکتور، مس رفسنجان، پیکان و نفت مسجدسلیمان هم نمی‌توانند ناراضی باشند چرا که تیم‌های آن‌ها به دلایل مختلفی توانستند در شش هفته ابتدایی خوب عمل کنند.

نگاهی به لیگ‌های برتر دنیا نشان می‌دهد ایران حداقل در این مورد بهتر از کشورهای پیشرفته عمل کرده است. اولین اخراج در لیگ انگلیس بعد از هفته چهارم اتفاق افتاد و سرمربی بورنموث بعد از شکست ۹ بر صفر مقابل لیورپول اخراج شد. دو هفته بعد نوبت به توخل رسید و او هم از چلسی کنار گذاشته شد که در پی این تغییر، برایتون سرمربی خود را در اختیار چلسی گذاشت و این تیم هم باید به سراغ گزینه جدیدی برود.

در بوندس لیگا هم شرایط به همین منوال بوده است. تدسکو، سرمربی جوان لایپزیش هم بعد از گذشت ۵ هفته از کار برکنار شد و آن‌ها سکان هدایت تیم خود را در اختیار مارکو روزه گذاشتند. در سری آ هم سینیشا میهایلوویچ از هدایت بولونیا اخراج شد و دیگو موتا جانشین این مربی شد تا نیمکت‌های اروپایی همچنان بلرزند و تلفات بگیرند. 

اخراج‌ها در لیگ‌های اروپایی در شرایطی است که لیگ برتر ایران تا ساعاتی قبل هیچ گونه اخراجی روی نیمکت مربیان نداشت و با وجود جدایی رضا پرکاس از صنعت نفت، باز هم ایران یک روند رو به رشد را در این فصل تجربه کرده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها