أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۴۲۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
رئیس جمهور ایران در گفتگو با سی بی اس:
رئیس جمهور ایران با شبکه تلویزیونی سی بی اس در برنامه «۶۰ دقیقه» گفتگو انجام داد.

به گزارش پایگاه 598، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در گفتگو با شبکه سی بی اس می‌گوید اختلافی بین دولت ترامپ و بایدن نمی بیند.

«ابراهیم رئیسی»، مواضع سخت‌گیرانه‌ای در مورد هرگونه توافق احتمالی با غرب اتخاذ کرده و گفت که جو بایدن همان سیاست‌های سلف خود را دنبال کرده است.

مجری در خلال گفتگوی خود خطاب به رئیس جمهور ایران سوال کرد که: شما به نیویورک می روید. آیا قرار است در سازمان ملل صحبت کنید؟ می‌دانید، رئیس جمهور بایدن آنجا خواهد بود. آیا برای ملاقات رو در رو با رئیس جمهور بایدن آماده هستید؟

رئیس جمهور ایران پاسخ داد: نه. فکر نمی‌کنم چنین ملاقاتی اتفاق بیفتد. من معتقد نیستم که ملاقات یا گفتگو با او سودمند باشد.

از آیت الله رئیسی سوال شد که از دیدگاه او چه تفاوتی بین دولت ترامپ و دولت بایدن وجود دارد؟ وی پاسخ داد: دولت جدید در آمریکا ادعا می‌کند که با دولت ترامپ متفاوت است. آنها این را در پیام‌های خود به ما گفته اند. اما ما شاهد هیچ تغییری در واقعیت نبوده ایم.

در ادامه این گفتگو، رئیس جمهور ایران افزود: ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم. اما در این توافق باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود. آمریکایی‌ها پیمان شکنی کردند. آنها این کار را کردند، وقتی شما به تعهدتان وفادار نباشید توافق بی معنی است. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم چرا که قبلاً آن را تجربه کردیم؛ اگر تضمین وجود نداشته باشد هیچ اعتمادی نخواهیم داشت.

آیت الله رئیسی همچنین درباره ادعاهای غرب درباره ساخت بمب اتمی نیز گفت: این ادعاها بی اساس هستند و جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که بمب اتمی در دکترین دفاعی ما هیچ جایگاهی ندارد.

در این گفتگوی تلویزیونی همچنین رئیس جمهور ایران؛ مردم فلسطین را مردم اصلی کشور فلسطین و کسانی که باید در آنجا زندگی کنند خواند و افزود، مردم فلسطین یک حقیقت هستند اما اکنون آواره و از سرزمین مادری رانده شده اند و آمریکا از یک رژیم جعلی حمایت می‌کند. کسانی که امروز با رژیم صهیونیستی دست می‌دهند نیز در جنایات این رژیم شریک هستند.

همچنین آیت الله رئیسی ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دست عوامل دولت قبل آمریکا و مساله انتقام این اقدام جنایت آمیز را حتمی عنوان کرد و گفت: دستور به قتل سردار سلیمانی از سوی دولت قبل و شخص ترامپ یک جنایت غیرانسانی بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها