يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۴۷۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
کره شمالی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، هرگز به روسیه تسلیحات یا مهمات ارسال نکرده است و هیچ برنامه‌ای در این راستا ندارد؛ این کشور در عین حال به ایالات متحده هشدار داد که "دهان خود را ببندد" و از شایعه‌پراکنی با هدف "تخریب" وجهه این کشور دست بردارد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA به نقل از معاون مدیرکل دفتر تجهیزات وزارت دفاع ملی کره شمالی گفت: اخیرا ایالات متحده و سایر نیروهای متخاصم درخصوص "نقض قطعنامه" شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت کردند و شایعاتی را مبنی بر معاملات تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه پخش کردند. ما هرگز مهمات یا تسلیحاتی را به روسیه صادر نکرده‌ایم و هیچ برنامه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی مدعی شد: روسیه در حال خریداری میلیون‌ها راکت و گلوله‌های توپخانه از کره شمالی است تا در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کند.

پس از آن، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد که "احتمالا" روسیه چنین تسلیحاتی را از کره شمالی خریداری کند اما تصریح کرد که "هیچ نشانه‌ای مبنی بر خرید قطعی این تسلیحات و استفاده آن‌ها در خاک اوکراین وجود ندارد."

روسیه نیز چنین ادعاهایی را رد کرده و از ایالات متحده خواست تا در این زمینه مدرکی را ارائه دهد.

روسیه و کره شمالی اخیرا روابط خود را ارتقاء داده‌اند.

ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نامه‌ای به مناسبت روز آزادی کره شمالی به کیم جونگ اون، رهبر این کشور ارسال کرد و در آن نوشته بود: هر دو کشور روابط دوجانبه جامع و سازنده خود را با تلاش‌های مشترک گسترش خواهند داد.

کیم جونگ اون نیز در پاسخ به پوتین نوشت: در بحبوحه تلاش‌های مشترک جهت مقابله با تهدیدهای موجود، همکاری استراتژیکی و تاکتیکی، حمایت و همبستگی میان این دو کشور به سطح جدیدی رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها