أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۴۶۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
یک روزنامه‌نگار تُرکیه‌ای با اشاره به بهبود روابط ابوظبی و آنکارا، می‌گوید که امارات به پدرخوانده مافیای ترکیه هشدار داده که در صورت هرگونه اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی از این کشور اخراج خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل سایماز» روزنامه‌نگار معروف ترکیه‌ای در پی انتشار اخباری در خصوص تنش‌ها و جنجال‌های سیاسی در داخل این کشور در پی افشاگری‌های «سدات پکر»  (Sedat Peker) مدعی شد که امارات به او هشدار داده که از این کشور اخراج خواهد شد. برخی پکر را پدرخوانده مافیای ترکیه می‌دانند و گفته می‌شود وی در حال حاضر در امارات به سر می‌برد.

به گفته سایماز، امارات به سدات پکر هشدار داده که در صورت انتشار هر فایل جنجالی یا هرگونه اظهارنظری در شبکه‌های اجتماعی، از این کشور اخراج خواهد شد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، وی افزود که رئیس کنونی اینترپل دارای تابعیت امارات است و اخیرا با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دیدار کرده است. 

به گفته این روزنامه‌نگار ترکیه‌ای، هنوز مشخص نیست که امارات در صورت اتخاذ تصمیم اخراج پکر، وی را به چه کشوری تحویل خواهد داد اما این تهدید امارات در سایه بهبود روابط میان ابوظبی و آنکارا و دیدارهای رسمی مقامات دو طرف از کشورهای یکدیگر پس از یک دوره طولانی تیرگی روابط بر سر حمایت ترکیه از اخوان المسلمین صورت گرفته است.

روابط ترکیه و امارات به دلیل مسائلی چون حمایت ترکیه از قطر، پرونده لیبی، سوریه و یمن، اتهامات جاسوسی دوجانبه و امضای توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته شاهد تنش‌های روزافزون بود؛ اما پس از دیدار سران دو کشور روابط ابوظبی و آنکارا به حالت عادی بازگشت.

این در حالی است که چند روز پیش، رسانه‌های ترکیه با اشاره به افشاگری‌‌های جنجالی سدات پکر و اتهام زنی به برخی مقامات مسئول این کشور از جمله داماد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور  و برادر داماد او و نیز وزیر کشور ترکیه، از قصد «رجب طیب اردوغان» برای تغییر وزیر کشور خبر دادند.

روزنامه رأی الیوم، با انتشار خبری در این خصوص نوشت: این اقدام طبق برآوردهای داخلی در ترکیه، در چارچوب اقدام برای تغییرات پیش بینی شده در کابینه در آستانه انتخابات صورت می‌گیرد، اما دلیل اصلی به افشاگری‌های صورت گرفته از سوی سدات پکر درباره مقامات مسئول و شخصیت‌های سیاسی ترکیه و شخص سویلو باز می‌گردد. افشاگری‌ها و ادعاهایی که باعث خشم افکار عمومی ترکیه شد.

بر اساس این گزارش، سویلو از افراد نزدیک به شخص رئیس‌جمهور ترکیه به شمار می‌رود اما انتخابات ریاست‌جمهوری، حزب حاکم عدالت و توسعه را بر آن می‌دارد که برخی از چهر‌ه‌های سیاسی به ویژه افرادی را که نام آن‌ها با شبهاتی همراه است، تغییر دهد.

رأی الیوم به نقل از ناظران سیاسی مدعی شد که احتمال دارد، «فاروق چلیک» که سابقه وزارت کار و امنیت اجتماعی، وزارت غذا و کشاورزی و دامپروری را در کارنامه خود دارد، جایگزین سویلو شود.

ماجرا از این قرار است که سدات پکر که برخی او را پدرخوانده مافیای ترکیه می‌دانند، اما وی خود را یک شخصیت ملی‌گرا، کارآفرین، خیّر و طرفدار مردم و کشورش می‌داند، از بیش یک سال پیش که از کشور خارج شده، با انتشار فایل‌هایی صوتی، اتهامات سنگینی علیه مقامات سیاسی ترکیه وارد می‌کند. وی وزیر کشور ترکیه را به توزیع اسلحه در میان افراد نزدیک به دولت پس از کودتای ناموفق ۲۰۱۶ متهم کرده است.

پکر همچنین با چندین عکس و سند، مدعی ارتباط سلیمان سویلو با مافیاهای بزرگ ترکیه شد، امری که در همان یک سال پیش موجب شد تا گفته شود که اردوغان به دنبال برکنار کردن وزیر کشورش است اما «دولت باغچلی» متحد اصلی حزب عدالت و توسعه مانع برکناری سویلو شد. باغچلی به ادعای بسیاری، پس از اردوغان، از بالاترین شانس و محبوبیت برای هدایت حزب عدالت و توسعه برخوردار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها