أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۴۷۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۶ مهر ۱۴۰۱
کولیوند مطرح کرد؛
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ظرفیت‌های هلال احمر را تا چهار برابر افزایش دادیم، چه در بحث دارو و چه در بحث تجهیزات و چه در بحث نیروی انسانی، هلال احمر را تقویت کردیم.

به گزارش پایگاه 598، پیرحسین کولیوند در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: با توجه به برخی بیماری‌های نادر به همراه سناریوهای جدید که فکر می‌کردیم اتفاق بیفتد؛ پیش بینی کردیم اربعین امسال پیچیدگی‌های خاص خود را داشته باشد. امسال به جز گرما نزدیک به اربعین اختلالی را هم در کشور عراق داشتیم؛ دو سال گذشته اربعین به دلیل کرونا برگزار نشده بود و سیلی از مشتاقان امسال منتظر بودند که این مسیر باز شود. دولت هم تلاش داشت این سفر را برای زائران تسهیل و ارزان کند. بر این اساس کاملاً برنامه‌ریزی‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه ما در داخل و خارج از کشور برنامه‌هایی را پیاده کردیم؛ گفت: در داخل کشور عراق با کمک وزارت بهداشت این کشور کمیته‌هایی را تشکیل داده و از بین تیم‌ها نفرات‌مان را انتخاب کرده بود و بر این اساس کنگره سلامت در اربعین را پیش از سفر با اهداف خیلی خوب برگزار کردیم. همکاری ما با جمعیت هلال احمر عراق و نیروهای حشد الشعبی عراق یا وزارت صحت (وزارت بهداشت عراق) هم خیلی سازنده و مؤثر بود و جلسات متعددی را به صورت مجازی و حضوری برگزار کردیم.

وی ادامه داد: گاهی جمعیت هلال احمر عراق نیاز به کمک داشت و ما به آنان کمک می‌کردیم و مواقعی هم که ما نیاز به کمک داشتیم آنان ما را یاری می‌کردند. برای مثال در خصوص تردد آمبولانس‌ها و نیروهای امداد و نجات ما یا عبور و مرور تریلرها که باید تجهیزات ما را جابجا می‌کردند؛ هلال احمر عراق و وزارت بهداشت این کشور کمک زیادی به ما کرد.

کولیوند با بیان اینکه در سال‌های قبل در نقطه صفر مرزی آسیب‌های زیادی می‌دیدیم، گفت: امسال در مرزها پایگاه‌های جمعیت هلال احمر را مستقر کردیم؛ هم پایگاه‌های سلامت پایگاه‌های سطح یک (که ارائه کننده خدمات عمومی است) و هم پایگاه‌های ویژه امداد و نجات. ظرفیت‌های هلال احمر را تا چهار برابر افزایش دادیم. چه در بحث دارو و چه در بحث تجهیزات و چه در بحث نیروی انسانی، هلال احمر را تقویت کردیم.

کولیوند با بیان اینکه ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات وارد کشور عراق کردیم، افزود: امسال اولین سالی بود که به هیچ وجه کمبود دارو در کشور عراق احساس نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در داخل کشور کمبود سرم داشتیم گفت: ما تمام سرم‌های مورد نیاز خود را با یک تفاهم نامه با کشور عراق تأمین و دو میلیون سرم را از کشور عراق در دسته‌های ۳۰۰ هزار تایی از کشور عراق دریافت کردیم.

کولیوند با بیان اینکه تجربه خوبی در زمینه گرمازدگی و درمان آن داشتیم گفت: بهترین و جدیدترین روش درمان گرمازدگی و پیشگیری از آن را به زائران ارائه کردیم.

وی با اشاره به اینکه هر قدمی که در راه امام حسین برداشتیم خیرش را دیدیم گفت: سال‌های قبل بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین بابت ثبت نام هر یک از زائران مبلغی به حساب جمعیت هلال احمر واریز می‌شد. امسال یک ریال چنین مبلغی را دریافت نکردیم. زیرا بسیاری از افراد اصلاً ثبت نام نمی‌کردند و ما هم خدماتمان به ایرانی و غیر ایرانی بود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم خدمات هلال احمر اسمال کاملاً رایگان و داوطلبانه باشد؛ اگر خداوند دو بلا مثل زلزله را از کشورمان دور نگاه دارد خیر مادی آن هم تأمین شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها