يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۱۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۶ مهر ۱۴۰۱
بهبود بارش‌ها در زمستان ۱۴۰۱
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در پاییز امسال بارش‌ها در اکصر مناطق کشور کمتر از نرمال بوده و از اواسط آذرماه وضعیت بارش‌ها بهبود می‌یابد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در یکماه پیش‌رو (از نیمه مهر تا نیمه آبان 1401) وضعیت بارش‌ها در کشور تا 50 درصد کاهش می‌یابد. این کاهش بارش به خصوص برای شمال‌غرب، شمال شرق و البرز مرکزی 20 تا 50 درصد برآورد شده است.

در یکماه بعد یعنی از نیمه آبان تا نیمه آذرماه نیز این روند با شدت کمتری ادامه دارد و بیشترین کاهش بارش‌ها مربوط به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور خواهد بود.

نیمه مهر تا نیمه آبان:

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی در این دوره میانگین بارش کشور کمتر از نرمال پیش بینی شده است. مطابق با میانگین بلندمدت، در این دوره نیمه جنوبی و شرقی کشور بارش قابل توجهی ندارند. بیشترین کاهش بارش به میزان 20 تا 50 درصد نسبت به نرمال در البرز مرکزی، شمال‌غرب، شمال‌شرق و به‌ویژه در استان‌های همسایه زاگرس روی می‌دهد.

این در حالی است که بارش در استان‌های گیلان، اردبیل و شرق آذربایجان شرقی در محدوده نرمال با گرایش اندک به بیش از نرمال است. به جز سواحل غربی خزر، در سایر مناطق کشور
احتمال وقوع بارش انباشته بیشتر از نرمال کمتر از 35 درصد خواهد بود.

نیمه آبان تا نیمه آذر:

در این ماه بارش تمامی مناطق کشور کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش بارش این دوره در برخی مناطق به بیش از 50 درصد می‌رسد. کاهش بارش در استانهای واقع در غرب و جنوب‌غرب و دو سوی دامنه‌های البرز (به جز مناطق غربی آن) کاملا مشهود خواهد بود. در تمام مناطق کشور احتمال وقوع بارش انباشته بیشتر از نرمال کمتر از 35 درصد است.

نیمه آذر تا نیمه دی:

در این ماه وضعیت بارش کشور به مقدار قابل توجهی بهبود می‌یابد. در حالی‌که پیش بینی می‌شود بارش در جنوب شرق، نوار شرقی، شرق البرز و بخش محدودی از غرب کشور کمتر از نرمال باشد، مناطق غربی خزر، استان اردبیل و جنوب غرب کشور،  بارش در محدوده نرمال تا بیشتر از نرمال را تجربه خواهند کرد. انتظار می‌رود در مناطقی از شمال خلیج فارس، بارش در محدوده 20 تا 50 درصد بیشتر از نرمال باشد.

نیمه دی تا نیمه بهمن

در این ماه میانگین بارش کشور در محدوده نرمال پیش بینی می‌شود؛ با این حال توزیع آن به گونه‌ای است که در نیمه شمالی و غرب کشور گرایش به کمتر از نرمال و در نیمه جنوبی گرایش به بیشتر از نرمال دارد. انتظار می‌رود افزایش بارش‌ها در جنوب شرق بین 20 تا 50 درصد باشد.

نیمه بهمن تا نیمه اسفند

انتظار می‌رود در این ماه بارش در جنوب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمالغرب و شرق البرز در محدوده نرمال تا بیشتر از آن، در جنوب‌شرق گرایش به کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها