کد خبر: ۵۱۵۴۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
روند کاهشی قیمت نفت از روز گذشته همچنان ادامه دارد و هر بشکه نفت با کاهش یک دلار و 28 سنتی به 94.91 دلار رسید.

به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از رویترز، با تقویت ارزش دلار و بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا در چین و تقویت نگرانی ها در مورد رشد تقاضا در جهان، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

قیمت نفت روز گذشته نیز نزدیک به 2 درصد کاهش یافته بود.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 28 سنت کاهش 94.91 دلار فروخته شد. نفت برنت دیروز 1.73 دلار کاهش یافته بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 38 سنت کاهش 89.75 دلار معامله شد. WTI روز گذشته 1.51 دلار از ارزش خود را از دست داده بود.

با تقویت نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره و تنش های ژئوپلتیکی که سرمایه گذاران را نگران کرده است، ارزش دلار در معاملات امروز به بالاترین رقم در چند سال گذشته رسید.

هرچه ارزش دلار بالاتر می رود، تقاضا برای خرید از سوی مالکان ارزهای دیگر کم می شود زیرا قیمت نفت برای آنها گران تر می شود.

لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو دیروز گفت، افزایش نرخ بهره تا به امروز اقتصاد را کند کرده است و فشار کامل سیاست‌های سختگیرانه تا ماه‌های آینده احساس نخواهد شد.

تحلیلگر بخش تحقیقات ANZ در یادداشتی اعلام کرد: «گزارش فرصت های شغلی قوی آمریکا انتظار برای یک افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی در نشست ماه آینده فدرال رزرو را بالا برده و ریسک روند کاهشی تقاضا برای نفت در جهان را بیشتر کرده است.»

تعداد مبتلایان به کرونا در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، به بالاترین میزان از ماه آگوست رسیده است. فعالیت های خدماتی این کشور برای نخستین بار در 4 ماه گذشته در ماه سپتامبر به علت شیوع کرونا کاهش یافته است.

در واکنش به این افزایش، مقامات چینی آزمایش های کرونا در شانگهای و سایر شهرهای بزرگ را افزایش داده اند و زمان قرنطینه را بیشتر کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها