يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۴۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۰ مهر ۱۴۰۱
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران:
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، مهدی فروزش در گفت وگوی ویژه خبری درباره پرونده مهسا امینی گفت: در این پرونده زمانی که ازمایشات سم شناسی و آسیب شناسی را دریافت کردیم با اخذ توضیح از کادر بیمارستان کسری و پرسنل و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ و اظهارات کتبی پرستار مقیم نیروی انتظامی و با مصاحبه با پدر متوفی و بررسی کلیه سوابق پزشکی و سابقه عمل جراحی که در این مورد خاص وجود داشت و با عنایت به نتیجه معاینه و کالبدگشایی که به‌عمل آمده بود، جمع بندی شد و با دعوت از ۱۹ پزشک مختلف که در رشته های پزشکی سرآمد هستند و از برجستگان پزشکی در رشته های مختلف هستند، کمیسیون تشکیل شد و اعضای کمیسیون از نگاه تخصصی خود موضوع را بررسی کردند و در نهایت نظرات جمع بندی شد و علت فوت را به مراجع قضایی اعلام کردیم‌.

وی افزود: در سایر پرونده ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می‌دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک در تخصص‌های مختلف( مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق تخصص غدد و ...) تشکیل شد که تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: در تمامی آزمایشاتی که انجام میگیرد بسته به نوع آزمایش و فرایند آزمایش، زمان متفاوت است. در مورد مرحومه مهسا امینی نمونه ها از نوع آسیب شناسی و سم شناسی بود. در یک هفته اول نتیجه آزمایشات سم شناسی ما کاملا مشخص شد ولی بدلیل اینکه فرایند مورد نظر در آزمایشات آسیب شناسی از نظر زمانی، مدت مشخصی را طی می‌کرد، زمان به دو تا سه هفته ارتقاء داده شد تا نتیجه مطلوب را بگیریم‌. در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هم برای آزمایش های آسیب شناسی همین مدت زمان دو تا سه هفته زمان نیاز است.

فروزش افزود: در پرونده مرحومه امینی از وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت استعلام گرفتیم که سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مدارکی را برای ما ارسال کردند مبنی بر اینکه مرحومه امینی در سن ۸ سالگی در سال ۸۶ به استناد پرونده بیمارستان فوق تخصص میلاد به دلیل علائم بروز سر درد و اختلال رشد و اختلال بینایی با تشخیص تومور خوش خیم مغزی تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

مدیر کل پزشکی قانونی تهران افزود: تمامی اظهار نظرهای ما مستدل و مستند به سوابق پزشکی است. بخشی از مستندات ما مربوط به مراجعات سرپایی مرحومه امینی به پزشکان و متخصصان و فوق تخصصان پزشکی در زمینه های مختلف بوده است. ما اظهار نظرمان صرفا بر اساس مشاهدات کالبد گشایی و معاینه جسد نبوده و سوابق بیمار را چه به صورت بستری در بیمارستان و یا به صورت سرپایی بررسی کردیم.

فروزش تصریح کرد: عمده مراجعات ایشان در شهر تبریز بوده که دکتر سیامک شیوا در سال ۹۵ مکرر این مرحومه را ویزیت کرده اند.مراجعات مکرر دیگری بعد از سال ۹۵ داشته اند. مراجعاتی هم به دکتر بهرامی فوق تخصص غدد در شهر تبریز در سال ۹۷ داشته اند. در معاینه ظاهری مهسا امینی هیچ‌گونه آثار و شواهدی از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت وجود نداشت. خون‌ریزی در گوش و آثاری از خونریزی یا ازهم‌گسیختگی در پارانشیم مغز وجود نداشت و صرفا به یک توده که ناشی از عمل قبلی بود رسیدیم.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران با ارایه اسناد پزشکی عمل جراحی مغزی مهسا امینی در ۸ سالگی بابت تومور مغزی گفت: پدر مرحومه مهسا امینی در زمان معاینه اولیه و هنگام کالبدگشایی پیکر دخترش در پزشکی قانونی استان تهران حضور داشته است. همچنین پدر مرحومه یک بار دیگر هم همراه با وکلای خود در زمان جلسه کمیسیون پزشکی در سازمان پزشکی قانونی حاضر شده بود.

فروزش در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد: سازمان پزشکی قانونی به عنوان بازوی توانمند قوه قضائیه، وظیفه و رسالت آن استقرار عدالت و کشف حقیقت در جامعه است. سالیانه بیش از 2/5 میلیون پرونده را مورد بررسی قرار می دهیم و بیش از ۳۰ هزار پرونده که دارای پیچیدگی های خاص هستند در کمیسیون های ما مورد بررسی و اظهار نظر کارشناسی قرار می گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها