کد خبر: ۵۱۵۶۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۳ مهر ۱۴۰۱
از تلویزیون تا گروه‌های دانش بنیان؛
این سریال با اشاره ریزبینانه خود یه صنایع دانش بنیان بخوبی توانسته نحوه خودکفایی کشور به پشتوانه نخبگان جوان را روایت کند.

آغاز «جهاد تبیین» از تلویزیون/ تبیین نقش گروه‌های دانش بنیان در حل موانع تولید در سریال «بی‌همگان» سازنده استبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، محسن محمودآبادی: مدتی است که سریال «بی‌همگان» از قاب شبکه سوم سیما پخش می‌شود. سریالی که داستان عشق و عاشقی امیرعلی و الناز را روایت می‌کند. امیرعلی با تحصیلات مهندسی که به شدت با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند عاشق دختری بنام الناز از یک طبقه اجتماعی مرفه می‌شود.

دختری که پدرش صاحب کارخانه تولید قطعات خودرو بوده و درحال حاضر بدلیل خرابی قطعات بسیاری از دستگاه‌ها و عدم امکان تعویض آن بدلیل تحریم‌ها، با مشکلات زیادی روبرو است.

در این بین امیرعلی با بررسی مشکلات کارخانه و موانعی همچون تحریم‌ها، به فکر ساخت قطعات خراب با کمک هم‌دانشگاهی‌هایش می‌افتد. او و دوستانش با تلاش‌های مضاعف ضمن شکست‌های متعدد در مرحله طراحی و ساخت قطعات مربوطه، بلاخره موفق به ساخت این قطعات می‌شوند.

شاید روایتی که در سه پاراگراف گذشته خوانید آنچنان به وضوح در فیلم تاکید نشده است. رویکردی که نشان از ریزبینی و مهارت کارگردان این سریال دارد.

در واقع کارگردان این سریال قصد داشته که شعار سال جاری «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» را به نحوی به تصویر بکشد؛ شعاری که به صراحت تاکید بر تولید دانش بنیان دارد.

این سریال با اشاره ریزبینانه خود بخوبی توانسته نحوه خودکفایی کشور به پشتوانه نخبگان جوان با اتکا به گروهای دانش بنیان را روایت کند. این سریال همچنین راهبرد موثر برون رفت کارخانجات کشور از گره‌های تولید بواسطه حمایت از صنایع و گروه‌های دانشجویان را تبیین کند.

«بی‌همگان» یک نمونه خوب از «جهاد تبیین» در عرصه سیمنا و تلویزیون در زمینه انعکاس راه حل مشکلات کشور است.

امید است که سایر کارگردانان و فیلم‎سازان نیز به تبیین راه حل مشکلات جاری پرداخته و زمینه را برای هدایت پتانسیل‌های موجود پنهان برای رفع موانع صنعت و اقتصاد فراهم کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها