امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۵۶۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۳ مهر ۱۴۰۱
در سال 1400 مجموعه‌ی زنان فارغ‌التحصیل سطوح مختلف علوم استراتژیک گرد‌ آمدند و بنیان «جامعه بانوان استراتژیست» را نهادند.

به گزارش پایگاه 598، نظام تصمیم‌سازی مقدم بر ساختار تصمیم‌گیری است. در عصری که روند تحولات پرشتاب، موجب اشتغال تصمیم‌گیران به وظایف کوچک و بزرگی است که حوادث مترقبه و غیرمترقبه، آنها را به روزمرگی و فرسودگی ذهنی می‌کشاند، مقوله‌ی تصمیم‌سازی و چاره‌گذاری متمایز از حیطه‌ی تصمیم‌گیران، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر یافته است.

تصمیم‌سازان و چاره‌گذاران، به عنوان استراتژیست‌های عرصه‌ی عمومی، هم‌چون عقربه‌های قطب‌نما، جهت و سویه‌ی دقیق مقصد و هدف را در مسیر تحول و تغییر برنامه‌ها و ساختارها، به مجریان و تصمیم‌گیران می‌نمایانند.

ضرورت ایجاد تشکل بانوان استراتژیست
تصمیم‌سازی و چاره‌گذاری، همواره یک فن مردانه بوده و دانش و تجربه‌ی آن نیز منحصر به مردان در دایره‌ی بسته‌ی مدیران و فرماندهان و رهبران سیاسی بوده است.

اما زنان مسلمان که با اقتداء به اسوه‌ی معصوم خود یعنی حضرت زهرا (س) ، نقش بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی ایفاء کرده‌اند، در استمرار نقش تمدن‌ساز خود، اکنون به شیوه‌ای حرفه‌ای و روزآمد، در حیطه‌ی تصمیم‌سازی و چاره‌گذاری نیز نقش‌آفرین شده، و برآنند تا این نقش‌آفرینی را نهادینه کنند.

از این رو، و بنا بر این ضرورت، در سال 1400 مجموعه‌ی زنان فارغ‌التحصیل سطوح مختلف علوم استراتژیک گرد‌ آمدند و بنیان «جامعه بانوان استراتژیست» را نهادند.

جامعه بانوان استراتژیست
جامعه بانوان استراتژیست، یک تشکل حرفه‌ای در حوزه‌ی سیاست‌گذاری و چاره‌سازی است که در دامنه‌ی متنوعی از موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فنی، و ... تصمیم‌سازی کرده و در عرصه‌های رسمی و عمومی، نقش‌آفرین خواهد بود؛ ان‌شاءالله.

البته فعالیت این «تشکل» به عمل‌گرایی در چاره‌گذاری رسمی و عمومی منحصر نمی‌شود و در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، به پرورش دختران جوان علاقمند به علوم استراتژیک مبادرت ورزیده و در حوزه‌ی نظریه‌پردازی در نظام تصمیم‌سازی نیز فعال خواهد بود؛ به حول و قوه‌ی الهی.

اکنون به میمنت میلاد رسول رحمت حضرت محمد (ص) و امام عقل حضرت جعفر صادق (ع) در 22 مهر 1401 پس از یک سال برنامه‌ریزی، تشکل «جامعه بانوان استراتژیست» موجودیت خود را اعلام می‌کند. باشد که به برکت فرخنده روز میلاد این دو اسوه‌ی حسنه، این تشکل بانوان در رسالت تمدن‌ساز خود توفیق یابد. ان‌شاءالله.

و من الله التوفیق
هیئت مؤسس تشکل
جامعه بانوان استراتژیست

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها