کد خبر: ۵۱۵۸۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۶ مهر ۱۴۰۱
مسئولان روبیکا را دریابید؛
مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد در اپلیکیشن «روبیکا» تنها امنیت سیاسی لحاظ شده و فضای آن عملا با ولنگاری‌های ضد ارزشی اینستاگرام تفاوتی ندارد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، التهاب هفته‌های گذشته باعث شد تا متولیان فضای مجازی کشور، محدودیت‌ بر پلتفرم‌های خارجی را افزایش دهند و در همین راستا شبکه‌ اجتماعی پرمخاطبی همچون اینستاگرام و پیام رسان واتس‌آپ نیز به جمع دیگر شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده بپیوندند.

این فیلترینگ از دید ناظران و متولیان فضای مجازی کشور علل متعددی دارد که شاید مهم‌ترین آنان تلاش برای کنترل و مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی دشمن بر علیه منافع ملی کشور، صیانت از اخلاق و عفت عمومی و در درجه‌های بعدی حمایت از پلتفرم‌های ایرانی است.

استکبار جهانی سال‌ها است که با تشکیل شبکه‌های ارتباطی منسجم و قدرتمند و گسترش آن در اقصی نقاط دنیا، در حال پیگیری اهداف خود در راستای اخلاق زدایی، اشاعه فرهنگ و سبک زندگی غربی با شعار جهانی کردن ملل، مقابله با نظام‌های سیاسی مخالف خود و ... است.

در ایران پس از انقلاب نیز این اخلاق زدایی از طریق گسترش و سهولت دسترسی به ابزارآلات ماهواره‌ای آغاز شد و در نهایت به شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تیک تاک و ... رسید. اپلیکیشن‌هایی که به راحتی برای هر فردی قابل دسترسی بوده و امروزه روی گوشی‌های تلفن همراه بسیاری از نوجوانان ایرانی در دسترس است.

در زمینه آماری انتشار محتواهای غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی، اگرچه داده‌های مختلفی از سوی مراکز رسمی وجود دارد و تعاریف و مصادیق محتواهای غیراخلاقی می‌تواند متفاوت باشد؛ با این حال معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی می‌گوید: "روزانه ۱۲ و نیم میلیون محتوای خلاف ارزش‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود که این موضوع باید کنترل شود."

این موضوع به گونه‌ای در پلتفرم‌های ایرانی مورد توجه قرار گرفت و عملا باعث شد تا شبکه‌های اجتماعی ساخت ایران از لحاظ سیاسی و اخلاقی امن شوند؛ با این حال مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد در اپلیکیشن «روبیکا» تنها امنیت سیاسی لحاظ شده و فضای آن عملا با ولنگاری‌های ضد ارزشی اینستاگرام تفاوتی ندارد.

ولنگاری های ضدارزشی اینستاگرام در بستر اپلیکیشن های ایرانی قابل توجیه نیست

این در حالی است که اخلاق ورای سیاست است و التهابات این روزهای کشور نیز حاصل سرمایه‌گذاری و تلاش بی‌وقفه دشمنان در جهت اخلاق‌زدایی در بین قشر جوان و نوجوان است و فعالیت بلاگرهای اینستاگرام با همان روال سابق یا انتشار محتواهای تولیدی آنان در روبیکا، حاصلی جز وضع امروز کشور ندارد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها