کد خبر: ۵۱۵۸۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۲۶ مهر ۱۴۰۱
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم، برنامه های سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) و روز قم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد امروز در نشست خبری تشریح برنامه های سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به شهر قم و "روز قم" گفت: امسال چهارمین سالی است که برنامه‌های ورود حضرت معصومه(س) به قم به‌صورت ویژه با محوریت فعالیت‌های مردمی برگزار خواهد شد.

وی افزود: زنگ "روز قم" چهارشنبه هفته جاری با حضور مسئولان استانی در مدرسه شاهد نمازی خواه در خیابان سلامت منطقه شش شهر قم به صدا درخواهد آمد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم برگزاری المپیاد فرزندان انقلاب را از برنامه‌های دیگر "روز قم" یاد کرد و گفت: این المپیاد ورزشی با حضور هزاران نفر از دانش آموزان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

 

برگزاری جشنواره قرآنی با همکاری بسیج و آموزش‌وپرورش استان به مناسبت روز قم

حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد گفت: یک جشنواره قرآنی نیز به همین مناسبت با همکاری بسیج و آموزش‌وپرورش استان باهدف بهره‌گیری تمام افراد جامعه از مفاهیم قرآنی در دست برگزاری است.

وی در تشریح سایر برنامه های "روز قم" گفت: اجرای تئاتر دستان کریمه، افتتاح نگارگذر صفاییه، رونمایی کتاب باغ پنبه در حوزه تاریخ شفاهی باهدف تقویت هویت جمعی، افتتاحیه خانه کشتی شهرداری قم، بازگشایی پیست اسکیت بوستان علوی، برگزاری جشن دختران بهشتی با مشارکت حرم مطهر حضرت معصومه(س)،انعقاد تفاهم‌نامه برای احداث خانه موزه مراجع، راه‌اندازی مرکز مشاوره در سرای محله شهرک پردیسان و راه‌اندازی مرکز هنر و ادبیات پایداری در سرای محله بوستان آذر به همراه رویداد ملی ایده پردازی زیارت از برنامه‌های مهم روز قم امسال است.

 

"در سایه کریمه در جاده شهادت" شعار امسال روز قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه قم تنها شهری است که روز مختص آن بر اساس تاریخ قمری ثبت‌شده است بیان کرد: "در سایه کریمه در جاده شهادت" با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، به‌عنوان شعار امسال روز قم نام‌گذاری شده‌است.

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: نمایشگاه گردشگری در ابتدای ورودی قم عوارضی قم-تهران از امروز افتتاح می‌شود که شهرداری در حوزه صنایع‌دستی و خدمات در آن حضور پررنگی دارد، پنجشنبه هفته جاری و همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برنامه‌های ویژه‌ای در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: شهرداری قم در راستای اجرای کاروان نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم نیز مشارکت فعالی در آماده‌سازی مسیر و نورافشانی در سه‌نقطه از شهر دارد.

 

تلاش برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی قم

حمید نادری مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در ادامه این نشست خبری گفت:‌ معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی مهمترین اهداف از نام‌گذاری روزهای سال به نام یکی از شهرها است.

وی اهمیت گردشگری مقاومت را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: لزوم تبیین پرداخت به مقوله گردشگری مقاومت و حضور عناصر مؤمن و انقلابی در حوزه گردشگری از ضروریات این مهم است، برای انجام فعالیت‌های کارآمد در حوزه تقویت هویت جمعی و پررنگ‌تر کردن نقش مردمی، سند راهبردی گردشگری در دست تدوین نهایی است.

 

تلاش برای ثبت روز قم در تقویم رسمی کشور

حمید نادری با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و نام‌گذاری آن به‌روز قم، گفت: تلاش می‌شود روز قم در آینده در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی با اشاره به بحث گردشگری مقاومت گفت:‌ در بعد بین‌المللی نشست‌هایی با حضور نخبگان و اندیشمندانی از کشورهای مختلف دنیا برای ایجاد پیوند در عرصه مقاومت گردشگری در دست انجام است.

نادری در پایان سخنان خود ابراز داشت: بازخوانی تاریخی شخصیت‌های اثرگذار در عصر حاضر و رویدادهای مهم، برگزاری نشست‌ها و سمینارهای علمی در جغرافیای مقاومت، برگزاری نشست‌های تخصصی بین استان‌ها و کشورهای حوزه مقاومت و برگزاری تورهای مقاومت در قالب گردشگری مقاومت برای روز قم پیش‌بینی‌ شده‌است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها