أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۸۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۷ مهر ۱۴۰۱
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد؛
قادری گفت: بیماران مزمن، مادران باردار، سالمندان و کودکان زیر پنج سال در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا هستند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم قادری گفت: در سه هفته اخیر شیوع بیماری آنفولانزا افزایش پیدا کرده که در هفته گذشته میزان ابتلا به این بیماری بیشتر از هفته  های قبل افزایش داشته است.

به گفته وی در حال حاضر بیماری آنفولانزا از نوع h3n2 در گردش است و بیماران مزمن، مادران باردار، سالمندان و کودکان زیر پنج سال در معرض خطر هستند.

او افزود: توصیه متخصصان این است که کودکان شش ماه تا پنج ساله، همچنین افراد بالای ۶۵ سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

او افزود: آنفولانزا دارای چهار نوع است که بیشتر دو نوع A و B به صورت فصلی گسترش پیدا می کنند و افزایش موارد ابتلا در هفته های اخیر نیز از نوع A است.

او ادامه داد: به دلیل بیشتر شدن تماس دانش آموزان در مدارس و این که به خاطر شیوع بیماری کرونا و قرنطینه خانگی، افراد مواجهه زیادی با بیماری های مختلف نداشته اند؛ احتمال پایین آمدن سطح ایمنی بدنشان وجود دارد.

او گفت: بیماری آنفولانزا در برخی از بیماران می تواند به صورت شدید ظاهر شود. رعایت بهداشت فردی و زدن ماسک به خصوص در مراکز شلوغ برای پیشگیری از بروز بیماری موثر است. به طور معمول در فصل پاییز شاهد شیوع این بیماری در کشور هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها