کد خبر: ۵۱۵۹۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۸ مهر ۱۴۰۱
حاجی‌دلیگانی در مصاحبه با ۵۹۸؛
خبرنگار پایگاه خبری 598 در مصاحبه با حسینعلی حاجی‌دلیگانی به بررسی علل و عوامل بروز اتفاقات تلخ روزهای اخیر پرداخته است که تقدیمتان می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598؛ محسن محمودآبادی: چند وقتی است که ایران عزیزمان درگیر مشکلات متعددی شده است. از طرفی زوزه کفتاران تجزیه طلب در گوشه‌های این سرزمین شنیده می‌شود و از طرفی دیگر نیز ارذال و اوباش فرصت را غنیمت شمرده و بدنبال غارت اموال عمومی و شخصی مردم هستند. در این بین نیز مطالبات به حق مردم محجور مانده و زیر سم آشوبگران لگدمال شده است.

از این رو در مصاحبه با حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ریشه‌ها و علل اتفاقات اخیر را بررسی می‌کنیم. حاجی‌دلیگانی درباره دلیل حوادث اخیر در گفتگو با خبرنگار 598 گفت: ریشه اصلی موضوعات اخیر در عدالت خواهی جمهوری اسلامی و عدم پذیرش سلطه ابر قدرت‌ها بوده و می‌باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوی سلطه‎گرانه کشورهای سلطه‌گر از جمله آمریکا که در تعارض با استقلال ایران اسلامی است باعث شده تا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز روش‌های مختلفی را برای در هم شکستن این نظام مقدس بکار برند که تا کنون نتیجه‌ای برایشان حاصل نشده است.

 وی افزود: جنگ‌های داخلی اوایل انقلاب که با حمایت از گروه‌های تجزیه طلب همچون خلق مسلمان و خلق کُرد که منجر به انفجارات مرگبار آنچنانی در کشور شد از جمله اقدامات آنان بوده است. اما اقدامات آنان در اینجا خلاصه نمی‌شود بلکه تحمیل 8 سال جنگ تحمیلی و پشتیبانی و ایجاد فتنه‌های متعدد پس از آن نیز جزو کارنامه آنان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عده‌ای از افراد و عوامل آنها هم (که برخی‌شان فریب خورده و ساده‌لوح هستند) آتش بیار معرکه شده و نقش نوکری و پادویی آنها را بازی می‌کنند که منجر به آفرینش اینگونه حوادث می‌شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی اشاره کرد: طبیعی است که در هرکشوری بسترهایی برای فعالیت گروه‌های ناراضی وجود داشته باشد که در ایراان نیز وجود دارد. به هرحال زمینه‌هایی همچون مسائل اقتصادی، کم‌کاری برخی از مسئولان و بی‌توجهی عده‌ای از کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور مورد سوء استفاده بیگانگان قرار می‌گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص شیوه راهبری اغتشاشات اخیر را تصریح کرد: در حوادث اخیر، همان سناریوهای قبلی منتها پیچیده‌تر و ترکیبی از جنبه‌های فریب و کشته‌سازی و با حمایت و پشتیبانی دلاری و تبلیغاتی به پشتوانه ده‌ها تلویزیون ماهواره‌ای و شبکه‌های اینترنتی، یک عملیات بزرگی را بر علیه ایران عزیزمان شروع کردند. در این بین مباحث تجزیه‌طلبی، آسیب رسانی به مردم، ناامن سازی و... را در برنامه داشتند که در کل شکست خوردند و طبیعی است که ناراحت باشند.

وی ادامه داد: اما در طرف مقابل نیز مردممان به خوبی درخشیدند. مردمی که برای استقلال کشور به صحنه آمدند در واقع دست ردی به تجزیه‌طلبان و آشوبگران در اتفاقات اخیر زدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه دوچندان مسئولان تاکید کرد: البته وظیفه ما مسئولان در دولت، مجلس، عدلیه و نیروهای مسلح دو چندان است و باید با توجه به تمام امکان‌های کشور بیش از گذشته پای آبادانی و رفاه مردم بایستیم. همین رای اعتمادی که مجلس به وزیر کار جدید جناب مرتضوی داد به عنوان یک فردی که ما به توانایی‌هایش در حوزه وزارت کار به نتیجه رسیدیم و یا اعلام استیضاح راجب وزیر صمت نشان از مصمم بودن دولت و مجلس برای خروج از بن بست ها و مشکلات موجود در سیستم دارد.

حاجی دلیگانی همچنین گفت: درست است که بخشی از جامعه مشکلی از بابت اقتصاد ندارند اما بخش‌های دیگری در جامعه وجود دارند که در اثر تلاطمات اقتصادی و تورم، آسیب دیده‌اند. دراینجا همه ما مسئولیت داریم. بحمدلله در این زمینه توجهات خوبی وجود دارد. امیداوریم که دولت باتوجه به عملیات جراحی اقتصادی که آغاز کرده بتواند کار را بخوبی و با فعالیت بیشتری پیش ببرد.

انتهای گزارش/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها