کد خبر: ۵۱۶۱۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۰۳ آبان ۱۴۰۱
وزیر اول اسکاتلند در واکنش به قطعی شدن انتصاب «ریشی سوناک» به نخست وزیری انگلیس خواستار آن شد که او هر چه سریع‌تر انتخاباتی زودهنگام را برگزار کند و اعلام کرد که هرگز به سوناک رای نخواهم داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، «نیکولا استورجن»، وزیر اول اسکاتلند بعد از قطعی شدن انتصاب ریشی سوناک به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار و متعاقب آن نخست وزیری انگلیس، از او خواست یک انتخابات سراسری زودهنگام برگزار کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، استورجن تاکید کرد اسکاتلند در صورتی که فرصت شرکت در یک انتخابات را داشته باشد هرگز به سوناک رای نخواهد داد.

او در توئیتر خطاببه ریشی سوناک که قبلا وزیر خزانه‌داری بوده، نوشت: «من به او در ارتباط با سیاست توصیه می‌کنم یک تصمیم را فورا اتخاذ کند و یک تصمیم را قطعا نگیرد. او باید برای برگزاری یک انتخابات سراسری زودهنگام درخواست بدهد. اما او همچنین نباید هرگز به سراغ اجرای دور دیگری از تدابیر ریاضت اقتصادی برود. خدمات عمومی ما آن را تحمل نخواهند کرد.»

وزیر اول اسکاتلند نوشت: «او برای اسکاتلند نخست وزیر دیگری است که ما به آن رای ندادیم و اگر حتی فرصتش را پیدا کنیم بی تردید به او رای نخواهیم داد.»

استورجن همزمان قطعی شدن انتصاب سوناک به نخست وزیری بریتانیا را به او تبریک گفته و متعهد شد همه تلاش‌های ممکن را برای ایجاد یک رابطه کاری سازنده با او به رغم وجود اختلافات سیاسی به کار بگیرد.

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند، سوناک امکان برگزاری یک انتخابات زودهنگام را رد کرده است.

لیز تراس در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۸ مهر ۱۴۰۱) استعفایش از نخست وزیری را در حالی که عمر دوره‌ نخست وزیری‌اش هنوز به دو ماه نرسیده بود در واکنش به فشارها و انتقاد ها از دستورکار های دولتش به ویژه در حوزه اقتصاد اعلام کرد.

دوره نخست وزیری لیز تراس به عنوان کوتاه‌ترین دوره نخست‌وزیری در تاریخ بریتانیا ثبت شد.

استورجن در هفته‌های اخیر همچنان پیگیر مساله برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از جمله با توسل به دادگاه عالی بریتانیا بوده در حالی که دو دولت قبلی انگلیس هم در زمان نخست وزیری «بوریس جانسون» و هم در دوره نخست وزیری «لیز تراس» با برگزاری دومین همه پرسی استقلال اسکاتلند مخالفت کردند. استورجن همچنین اخیرا وعده داد اسکاتلند در صورت مستقل شدن از بریتانیا مجددا برای عضو شدن در اتحادیه اروپا درخواست خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها