أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۵۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۱ آبان ۱۴۰۱
زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد؛ زنگ نمادین استبکارستیزی با حضور وزیر آموزش و پرورش توسط محمدصالح امیراحمدی فرزند شهید مدافع امنیت نواخته شد.

به گزارش پایگاه 598، آیین نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش‌آموز، امروز در مدارس کشور سراسر کشور برگزار شد؛ مراسم نمادین این آیین در مدرسه شهید کدخدایی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسؤلان مختلف برگزار شد.

زنگ ملی استکبارستیزی محمدصالح امیراحمدی فرزند شهید سلمان امیراحمدی شهید مدافع امنیت به صدا درآمد. 

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و شهدای دانش‌آموز شاهچراغ، اظهار کرد: امروز اینجا هستیم تا هم با آرمان‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کنیم و یکبار دیگر از چهره منحوس استکبار، محور غربی، عربی و عبری پرده برداریم و همچنین به توطئه‌هایی که دشمنان قسم خورده نسبت به انقلاب و اسلام دارند، اشاره کنیم.

وی با اشاره به قدرت رسانه، اظهار کرد: مخاطب ما نسل نوجوان و جوان است؛ امروز شرایط انقلاب اسلامی و کشور قدرتمند ایران، بسیار ممتاز و خاص است و  شاید به خاطر همین موضوع دشمنی دشمن بیشتر از گذشته است. 

* نسل جوان می‌تواند امید را در سراسر کشور و بین مردم گسترش دهد

کریمیان افزود: رهبر معظم انقلاب، از جوانان به عنوان افسران جنگ نرم نام می‌برد؛ این جوانان که افسران جنگ نرم هستند، چه وظایفی بر عهده دارند؟ یکی از وظایف بسیار مهم آنها، موضوع امیدآفرینی است. بهتر از هر کسی نسل جوان می‌تواند امید را در سراسر کشور و بین مردم گسترش دهد. 

وی با بیان اینکه وظیفه دیگر نسل جوان و نوجوان، توصیه به ایستادگی و مقاومت است، ادامه داد: هجمه دشمن این است که ما را به سمت عقب حرکت دهد؛ نوجوان باید خود بایستد و هم توصیه به ایستادگی داشته باشد؛ همچنین وظیفه سوم، تنبلی نکردن نسل نوجوان است؛ نوجوان به عنوان سرمایه‌های کشور محسوب می‌شود و دارای استعدادهای مختلف است. هر کسی متناسب با استعداد خود باید تلاش کند تا قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری طی کند. 

* دشمن می‌خواهد که ما را خسته کند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: ضمن اینکه تنبلی نمی‌کنیم باید توصیه کنیم، مردم خسته نشوند. دشمن می‌خواهد که ما را خسته کند ولی ما باید هم خودمان خسته نشویم و هم تمام هم و غم‌مان این باشد که دیگران خسته نشوند. 

وی با بیان اینکه زمانی که ما ناامید شویم و اعتماد به نفسمان را از دست بدهیم، امید دشمن به شکست ما بیشتر می‌شود، گفت: پس حواسمان باشد اعتماد به نفس ملی خودمان را ارتقا دهیم و آن را گسترش دهیم؛ زمانی که متزلزل شویم و دچار شک و تردید شویم، دشمن امیدوارتر می‌شود. 

* نسل نوجوان و فرهنگیان باید حقایق را برای مردم بازگو کنند

کریمیان تصریح کرد: همه دانش‌آموزان با دقت توجه کنند تا زمانی که مردم در صحنه هستند، دشمن تحت هیچ شرایطی پیروز نخواهد شد؛ اساس پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به خاطر حضور مردم در صحنه بود؛ مردم همیشه پای کار نظام هستند و در حوزه‌های مختلف، وقتی مردم پای صحنه بودند نظام قدرتمندتر و شکوفاتر به سمت جلو گام برداشته است. 

وی با طرح این پرسش که چه چیزی باعث حضور مردم در صحنه می‌شود؟، اظهار کرد: آنچه باعث حضور مردم در صحنه می‌شود، اطمینان و اعتماد مردم است. وقتی دلشان قرص است پای نظام می‌ایستند. برای تقویت اعتماد و اطمینان چه کنیم؟  نسل نوجوان و فرهنگیان باید حقایق را برای مردم بازگو کنند. یعنی حقایق را آنطور که هست برای مردم تبیین کنیم و در آن صورت، اطمینان و اعتماد افزایش می‌یابد و مردم به اعتبار آن همیشه در صحنه خواهند بود. 

* وضعیت دشمن امروز اساساً خوب نیست

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اولین شرط بازگویی حقایق، فهم درست از حقایق جمهوری اسلامی است؛ در کنار فهم درست، خوب است وضعیت دشمن را بدانیم. وضعیت دشمن امروز اساسا خوب نیست. در دو حوزه می‌توان به این موضوع پرداخت که قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دشمن است؛ قدرت نرم‌افزاری دشمن به شدت کاهش پیدا کرده است؛ شاید بگوییم دشمن صاحب قدرت اتمی، تکنولوژی و پول و ثروت است اما چون امروز حرفش بر مبنای زور و زورگویی است، هیچ وجدان آگاهی این منطق را نمی‌پذیرد. منطق دشمن بسیار ضعیف است. به همین خاطر دچار استانداردهای دوگانه می‌شود و لیبرال دموکراسی آن در دنیا به شدت افتضاح شده و اوضاع و احوالش خراب است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها