يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۰۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۱ آبان ۱۴۰۱
روزهای سخت شجاع در تیم ملی ایران؛
آخرین تصمیمات تاکتیکی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل از جام‌جهانی قطر نشان از نیمکت نشینی یکی از چهره های امیدوار در خط دفاعی دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، ساعات پر التهاب اعلام لیست نهایی کارلوس کی روش برای جام جهانی ۲۰۲۲ چنان با سرعت در حال گذر است که تعدادی از آنها نسبت به حضور در بین مسافران پرواز به قطر اطمینان دارند اما به نظر می‌رسد همچون گذشته قرار نیست در ترکیب تیم ملی ایران مقابل مهم‌ترین تیم‌های حال حاضر دنیا قرار بگیرند.

تیم ملی فوتبال ایران در جدال با نیکاراگوئه با ترکیبی وارد زمین شد که بار دیگر با تصمیمات فنی کارلوس کی روش توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و به لطف تک گلی که در نیمه اول توسط مهدی ترابی به ثمر رساند به پیروزی برسد.

سرمربی تیم ملی ایران در ترکیب خط دفاعی خود تصمیم به استفاده از محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان و ابوالفضل جلالی گرفت. این ترکیب نشان می‌دهد کی روش همچنان روی بازیکنان مورد اعتماد تعصب بیشتری دارد؛ چراکه شجاع خلیل زاده را پس از سه سال حضور در قلب دفاع تیم، نیمکت نشین کرده و پورعلی گنجی را بار دیگر در این پست مورد استفاده قرار داده است تا شاید همچون جام جهانی ۲۰۱۸ بتواند برای تیم ملی ایران بازی کند.

روزهای سخت خلیل زاده در حالی با بازگشت کی روش به نیمکت تیم ملی ایران فرا رسیده است که این مدافع همواره از منتقدان سرمربی بود اما فکرش را نمی‌کرد بار دیگر با او روبرو شود تا اینگونه مورد ارزیابی فنی و تاکتیکی مرد پرتغالی قرار بگیرد. خلیل زاده حتی در پلان دوم کی روش در نیمه دوم بازی با نیکاراگوئه نیز جایی نداشت اما مصدومیت جدی امید ابراهیمی سبب شد تا به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۶۸ وارد زمین شده و در دفاع بازی کند.

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

* ایران - انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران - ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران - آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها