کد خبر: ۵۱۷۰۸۴
زمان انتشار: ۰۸:۲۹     ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل تأمین‌اجتماعی قم از اجرای مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تأمین‌اجتماعی قم، محمد عاشوری در گفتگویی اظهار داشت: مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ ماهانه به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان ابلاغ شده و مبلغ یادشده مشمول کسر حق بیمه است؛ بنابراین سازمان تأمین‌اجتماعی تغییرات لازم را در نرم‌افزارهای مرتبط اعمال کرده و این ابلاغیه اجرا شده است.

وی افزود: کارفرمایان ضروری است حق بیمه مربوط به مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن کارگران را از ابتدای سال جاری محاسبه و به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کنند.

اداره کل تامین اجتماعی قم به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی استان بیش از 63 درصد جمعیت قم را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر  245 هزار نفر از جمعیت استان قم به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از 58 هزار نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از  808 هزار نفر از جمعیت استان قم عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها