يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۱۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۳ آبان ۱۴۰۱
شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک سال و ۲ ماه و ۱۱ روز است که در خدمت مردم هستم. روزی که معارفه شدم، دو سال و نیم بود که شهرداری در تنش مالی بود. از طرفی سال ۹۱ حدود ۳۱ هزار پروانه صادر شده بود در حالی که سال گذشته ۵۴۰۰ پروانه صادر شده بود. این در شرایطی است که عمده اعتبارات شهرداری از حوزه شهرسازی است و علت این کاهش این بود که تفکری در شهر حاکم بود که بنای این را داشت که شهر تهران را گران کند و به نوعی حوزه ساخت و ساز را در تهران سخت کرده بودند.

وی با بیان اینکه ابتدا ۱۲۰۰ حساب را به یک خزانه واحد تبدیل کردیم و با انضباط مالی از تنش خارج شدیم، افزود: پس از آن برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مجموعه باعث شد که سال گذشته ۹۹ درصد از بودجه ما محقق شود. در حوزه مالی سعی کردیم که به مردم ظلم نکنیم و حقوق آن‌ها را مدنظر داشته باشیم. همچنین در شنبه‌های امید و افتخار با افتتاح پروژه‌هایی در مقیاس شهر و در دوشنبه‌های خدمت نیز به مناطق خدمت وی‌ژه ارائه کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه تا امروز در سال جاری، از کل میزان آسفالت سال ۱۴۰۰ عبور کرده‌ایم و در حال آماده سازی دو کارخانه بزرگ ۲۵۰ تنی آسفالت هستیم که تا پایان سال افتتاح می‌کنیم، ادامه داد: همه پروژه‌های عمرانی شهر را فعال کردیم. ۴ ابر پروژه داریم که شامل تحول در درون شهرداری، بحث کالبدی شهر که از ۱۲ هزار بافت ناپایدار با نوسازی بر مدار حمل و نقل عمومی در آن اقدام می‌کنیم، درباره حوزه شهروندی مشارکت شهروندی بر مدار مشارکت محلی و چهارمین مورد آن نیز هوشمندسازی است؛ می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه افق ما ۱۴۱۰ است که یک شهر الگو بسازیم و پروژه‌های سنگین ما تا ۱۴۰۷ به پایان می‌رسد، اضافه کرد: پس از سال‌ها حدود ۳ ماه است که آزادراه شهید شوشتری که رینگ شرقی تهران است از بزرگراه نجفی رستگار تا یاسینی شروع شده است. پروژه شهید بروجردی هم که امسال افتتاح می‌شود و منطقه ۱۸ را نجات می‌دهد. همچنین تونل ۹ کیلومتری متوسلیان از میدان سپاه تا آزادگان که هزار میلیارد تومان اعتبار آن است را احداث خواهیم کرد.

وی افزود: تا عید ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح و خط ۶ مترو به هم وصل می‌شود و بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طرح مشارکتی داریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم از طریق مولدسازی امکانات و مشارکت خلق منابع کنیم، گفت: در کنار آن ادبیات مدیریت مشارکتی را در شهر باب کردیم و ارتباط خوبی را با کلانشهر‌ها برقرار کردیم و با خارج از کشور نیز سعی کردیم کار‌ها و تجربیات مان را به اشتراک بگذاریم. در نوسازی بر محور حمل و نقل و ترافیک نیز به دنبال رفع مشکلات آلودگی هوا، مسکن و حمل و نقل هستیم و شهرک سازی الگو را نیز دنبال می‌کنیم. علاوه بر این مشکلات ده ونک، ده کن، اسلام آباد را در کمیسیون ماده پنج مطرح و طرح‌های الگو برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در آن چیزی که ساخته می‌شود تمام سرانه‌ها دیده می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه خیابان قزوین تبدیل به پهنه مرده شهر شده بود و باید از پهنه S به M و به پهنه زنده شهر تغییر یابد تا کالبد شهر در آن نقطه تغییر پیدا کند؛ همچنین کل خیابان فداییان اسلام تغییر کاربری پیدا کرده است؛ افزود: در کنار این کارها، کل ظرفیت‌هایی که امکان ظهور و بروز فناوری دارد را برای هویت فناوری بسیج می‌کنیم؛ در پارک ولایت ۲۰۰ هکتار آن را به پارک فناوری تبدیل می‌کنیم و پیشران‌های علم و فناوری را در آن راه اندازی می‌کنیم؛ همچنین کارخانه سیمان ری را تبدیل به کارخانه نوآوری و خلاقیت کردیم و بالای دانشگاه شریف و در بخش اتحاد در محدوده دانشگاه علم و صنعت پارک علم و فناوری ایجاد می‌کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: در حوزه فرهنگی بزرگترین امکانات ورزشی شهر در اختیار شهرداری است و در حوزه هنر بیشترین سینما‌ها در اختیار شهرداری است که فعال کردن و توسعه دادن آن‌ها را شروع کردیم.

در ادامه این جلسه سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای تهران از نظر راهبردی تعیین تکلیف کنیم، اظهار کرد: تهران با دو میلیون نفر می‌توانست بهشت باشد و با چهار میلیون نفر قابل مدیریت بود، اما در حال حاضر ۸ تا ۹ میلیون نفر جمعیت داریم. در تهران نمی‌توانیم افزایش تراکم انجام دهیم و باید بافت فرسوده را نوسازی کنیم. دشت تهران بیش از این ظرفیت ندارد.

وی با تأکید بر توسعه تهران و با اشاره به مشکلات پایتخت از جمله پسماند، گفت: مسائل اجتماعی در تهران بیداد می‌کند و باید به فکر سرانه‌های پایتخت باشیم چراکه تهران در این زمینه از فقیرترین شهرهاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها