کد خبر: ۵۱۷۲۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۲۵ آبان ۱۴۰۱
۴ روز تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
سایت فیفا نوشت: در حالی که ایران برای شرکت در سومین دوره متوالی خود در جام جهانی فوتبال زیر نظر کارلوس کی‌روش آماده می شود، بهترین نسل این کشور در آرزوی پشت سر گذاشتن مرحله گروهی در ششمین حضور در جام جهانی است.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، در حالی که ایران برای شرکت در سومین دوره متوالی خود در جام جهانی فوتبال زیر نظر کارلوس کی‌روش آماده می شود، بهترین نسل این کشور در آرزوی پشت سر گذاشتن مرحله گروهی در ششمین حضور در جام جهانی است.

تا به امروز هواداران تیم ملی از فرصت تلف شده مهدی طارمی با درد و رنج یاد می کنند. توپ روی پای چپ او، هشت یاردی بیرون و تنها روی پاتریسیو برای شکست دادن، ماشین گلزنی احتمالی پورتو نتوانست به هدف ضربه بزند. از گروهی که مراکش و اسپانیا قهرمان سال 2010 جهان در آن حضور داشتند.

5 بازیکن ایران زیر زره‌بین سایت فیفا /

چهار سال بعد، طارمی و همکارانش مشتاق ادامه رشد خود زیر نظر مربی پرتغالی کارلوس کی روش هستند. با کسب یک امتیاز در سال 2014 و چهار امتیاز در سال 2018، هر گونه افزایش در این آمار احتمالاً باعث می شود که آنها برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، وحید امیری، احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد، پس از انتصاب مجدد کارلوس کی روش در شهریور ماه، دوباره به میدان رفتند.

در اینجا پنج بازیکن وجود دارد که ارزش آن را دارد که تیم ملی به دنبال تاریخ سازی در قطر 2022 باشد:

5 بازیکن ایران زیر زره‌بین سایت فیفا /

علیرضا بیرانوند

پست: دروازه‌بان

سن: 30 سال

چهار سال پیش، علیرضا بیرانوند با مهار ضربه پنالتی بازیکن پرتغال کریستیانو رونالدو، یکی از نام‌های شناخته شده روسیه 2018 شد.

از آن زمان این بازیکن با قد 1.96 متری که از قدرت پرتاب بلند توپ بهره می‌برد، از پرسپولیس به بلژیک نقل مکان کرد. یک فصل را در رویال آنتورپ گذراند و به تیم بواویستا پرتغالی قرض داده شد. سفر اروپایی او اما زیاد طول نکشید و با آغاز سال 2022 دوباره به جمع پرسپولیسی ها بازگشت.

در عرصه بین‌المللی هم به همان اندازه پر دست‌انداز بود، بیرانوند با ورود دراگان اسکوچیچ که امیر عابدزاده را به عنوان شماره یک خود در مسابقات مقدماتی ترجیح می‌داد جایگاه شماره یک بیرو از بین رفت، اما با بازگشت کی‌روش، بیرانوند قرار است خود را به عنوان مرد ایران بیابد. یک بار دیگر درچارچوب دروازه ایران در جام جهانی!

بیرانوند با داشتن بدنی مناسب برای مقابله با چالش های هوایی و مهارت در مهار پنالتی ها و همچنین رفلکس های چابک در موقعیت های تک به تک، یک امتیاز قابل اعتماد در پشت خط برای تیم ملی است. اما در این مرحله آنها باید از عمق دفاع و مقابله با بازیکنانی مانند انگلیس، ولز و ایالات متحده محافظت کنند. توانایی مشهور این بازیکن 30 ساله در پرتاب توپ بلند در راه اندازی ضد حملات سریع مفید خواهد بود.

5 بازیکن ایران زیر زره‌بین سایت فیفا /

احسان حاج‌صفی

پست: دفاع چپ / هافبک دفاعی

سن: 32 سال

احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی ایران، یکی دیگر از کسانی که از زمان کی روش بازگشته است، یکی از معدود بازیکنانی است که می تواند سومین بازی متوالی خود را در جام جهانی انجام دهد و اولین بازی خود در جام جهانی را در سال 2014 مقابل نیجریه انجام داد.

بازیکن آئک آتن که یک مدافع چپ حرفه ای است، یکی از مورد اعتمادترین سربازان کی روش است، به دلیل تجربه و انعطاف پذیری که به او اجازه می دهد در قسمت های دفاعی و هجومی هافبک و همچنین در صورت نیاز در جناح چپ بازی کند. در حضور حاج صفی بیش از 120 بازی ملی برای تیم ملی نقش داشته است.

حاج صفی که در حال حاضر یکی از کارآمدترین بازیکنان این تیم است، می‌تواند به تنها بازیکنی تبدیل شود که بیشترین بازی‌های جام جهانی را برای ایران انجام داده است، رکوردی که در حال حاضر با هم تیمی‌اش علیرضا جهانبخش و بازنشسته‌هایی چون مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان که هر کدام ۶ بار در جام جهانی حضور داشته‌اند، دارد.

5 بازیکن ایران زیر زره‌بین سایت فیفا /

کریم انصاریفرد

پست: هافبک تهاجمی

سن: 32 سال

 32 سالگی انصاری فرد شاید فراتر از سال های ابتدایی دوران فوتبال او باشد و با وجود اینکه ممکن است شروع کننده در ترکیب اصلی ایران در قطر 2022 نباشد، اما این مهاجم باتجربه در داخل و خارج از زمین برای تیم ضروری است و او با بازی اخیر خود این موضوع را نشان داده است. گل باشگاه اومونویا قبرسی مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا که نشان میدهد او مردی برای موقعیت های بزرگ است.

انصاری فرد یک یک بازیکن کاربلد، فوتبال خود را در اسپانیا، یونان، قطر، قبرس و همچنین انگلیس بازی کرده است، جایی که در ناتینگهام فارست در فصل 19-2018 دوره کوتاهی را سپری کرد.

با توجه به اینکه آزمون، طارمی و جهانبخش احتمالا از ابتدا بازی خواهند کرد، انصاری فرد می تواند یا به عنوان یک جانشین ضربه ای وارد زمین شود یا در بازی هایی که ایران به دنبال رویکرد فعال تری در حمله است، در خط میانی بازی کند. با مصدومیت اللهیار صیادمنش و آزمون که در تلاش برای رسیدن به آمادگی جسمانی است، نقش آخرین گلزن ایران در جام جهانی فوتبال در قطر 2022 بیش از پیش مهم خواهد شد.

5 بازیکن ایران زیر زره‌بین سایت فیفا /

مهدی طارمی

پست: مهاجم

سن: 30 سال

تعداد کمی از بازیکنان صعود سریع به ستاره شدن مهدی طارمی را در سال های اخیر تجربه کرده اند. در سال 2014، این مهاجم همه‌کاره در رده دوم فوتبال ایران بازی میکرد و به تیم ملی نزدیک نبود.

مهدی رو به جلو تا 2022 پیش رفت؛ طارمی نامی آشنا در فوتبال اروپا است و نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا و بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال به نام او است.

در عرصه بین‌المللی، طارمی در کنار سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، یک مثلث ویرانگر را تشکیل دادند که این سه نفر با هم بیش از 170 گل بین‌المللی را به ثمر رساندند. طارمی با 27 گل در 58 بازی ملی به عنوان هفتمین گلزن برتر تاریخ ایران به دومین جام جهانی می‌رود.

5 بازیکن ایران زیر زره‌بین سایت فیفا /

سردار آزمون

پست: مهاجم

سن: 27 سال

مکمل طارمی! سردار آزمون در هفت سال گذشته با موفقیت بزرگی رهبری حمله ایران را بر عهده داشته است. در حالی که طارمی دریفت می‌کند و دور محوطه می‌چرخد، آزمون از ترکیب غریزه شکارچی غیرقانونی و فیزیک بدنی خود برای تبدیل شانس استفاده می‌کند.

آزمون که هرگز در ایران در فوتبال باشگاهی بزرگسالان بازی نکرده بود، دوران بزرگسالی خود را در تیم لیگ برتری روسیه روبین کازان آغاز کرد و با وجود پیشنهادات غول‌های ایران، استقلال و پرسپولیس، راهی خارج از کشور شد. آزمون نزدیک به یک دهه در فوتبال روسیه، خود را به عنوان یکی از شناخته شده ترین گلزنان فوتبال اروپا معرفی کرد و بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ قهرمانان اروپا شد.

در ژانویه، زمان یک ماجراجویی جدید فرا رسیده بود زیرا این بازیکن 27 ساله به تیم بوندسلیگا بایر لورکوزن رفت.


آزمون پس از از دست دادن جایگاهی در تیم ملی ایران برای برزیل 2014، شهرت خود را در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا افزایش داد، جایی که در مرحله گروهی یک گل شگفت‌انگیز مقابل قطر به ثمر رساند و سپس در مرحله یک چهارم نهایی دروازه عراق را باز کرد. تساوی 3-3 مقابل عراق؛ بازی ای که در نهایت در ضربات پنالتی شکست خوردند.


چهار سال بعد در امارات، آزمون در جدول گلزنان این رقابت ها پس از المعز علی قطری دوم شد و چهار گل به ثمر رساند. او در حال حاضر با 40 گل ملی سومین گلزن برتر تاریخ این کشور است. تنها علی دایی افسانه ای است که با آمار 0.63 گل در هر بازی، از آزمون بهتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها