يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۵۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۱ آذر ۱۴۰۱
راز برتری در بازار رقابتی؛
معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین مراقبت و دانش را دو بال پرواز دانست و خاطرنشان کرد: یک نیروی انسانی آموزش دیده و توانمند می تواند با این دو بال تحول ایجاد کند.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، یکی از مواردی که همه سازمان ها و حتی انسان ها به آن توجه دارند، موضوع بهره وری است، اینکه سازمانشان و یا اصلاً خودشان بهره وری بالایی داشته باشند.

اگر در تعریفی ساده بخواهیم بهره وری را در سازمانی توضیح دهیم، یعنی میزان خروجی و سود سازمان نسبت به هزینه ها.

یعنی اگر سازمانی بتواند با ثابت نگهداشتن کیفیت، از میزان هزینه های سازمانی خود کم کند، می تواند بگوید بهره وری ایجاد کرده است. در استاندارد ایزو 9001 از بهره وری بسیار گفته شده است و یکی از اهداف استاندارد ایزو 9001:2015 بالا بردن بهره وری سازمان در حوزه سیستم مدیریت کیفیت است.

اما تعریفی که استاندارد از بهره وری و عوامل کلیدی آن دارد، دو مقوله اثربخشی و کارایی است.

اینجا تعریفی از کارایی و اثربخشی را خواهیم داشت.

تعریف اثربخشی (effectiveness):
میزانی كه فعالیت های برنامه ریزی شده تحقق یافته و نتایج برنامه ریزی شده بدست آمده است.

منظور از عبارت بالا این است که هرگاه شاخص هایی مرتبط با برنامه ریزی و با محوریت زمان داشته باشیم، از اثربخشی صحبت کرده ایم.

شاخص هایی مانند: مدت زمان تولید، تحویل به موقع ، برنامه ریزی، مدت زمان رسیدگی به شکایات مشتری و ....

تعریف کارایی (efficiency):
رابطه میان نتایج بدست آمده با منابع استفاده شده.

منظور از عبارت بالا این است که هرگاه شاخص هایی مرتبط با کار و منابع تعریف کردیم، یا هرگاه صحبت از پول به میان آمد، از کارایی صحبت کرده ایم.

بعنوان مثال: اتمام پروژه با بودجه مصوب، استفاده از حداقل نیروی انسانی، هزینه های تعمیرات و نگهداری و .... حال سازمانی را می توانیم بهره وری بنامیم که بتواند هر دو پارامتر اثربخشی و کارایی را داشته باشد.

در همین راستا، همانطور که سوادکوهی معاون طرح و برنامه و مدیر امور شعب استان های بانک ایران زمین میگوید: کارایی به استفاده کارآمد از امکانات، منابع، محصولات و خدمات در فرایند عملیات اجرایی اتلاق می شود و اثر بخشی میزان نیل در تحقق اهداف ابلاغی است.

ایشان که به منظور بازدید از شعب و دیدار با همکاران مدیریت شعب استان های مازندران، گلستان و سمنان بانک، به استان مازندران سفر کرده بود، رمز موفقیت بانک ایران زمین در بازار رقابتی را بهبود مستمر بهره وری دانست.

معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین مراقبت و دانش را دو بال پرواز دانست و خاطرنشان کرد: یک نیروی انسانی آموزش دیده و توانمند می تواند با این دو بال تحول ایجاد کند.

سوادکوهی همچنین یادگیری و افزایش سطح دانش الکترونیک کارکنان را از اولویت های بانک بیان کرد و گفت: این روند به بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان در سازمان منجر می شود و آنان می توانند به عنوان افرادی متفکر، تحلیلگر و تسهیل گر در سازمان ظاهر شوند و هم برای ساختار و هم برای جامعه مفید باشند.
 
در ادامه محمد حسینی کنارویی مدیر امور شعب استانها، شعبه را به عنوان قلب تپنده و مرکز شور آفرینی و نشاط در خط مقدم اعلام کرد و گفت: رئیس موفق فردی است که در کنار تمامی وظایف محوله یک تئورسین و بازاریاب حرفه ای بوده و قدرت تجزیه و تحلیل بازار را داشته باشد.
 
حسینی کناروئی تحول فکری و رفتاری بیش از انتقال دانش و مهارت حرفه ای را یک ضرورت دانست و افزود: کارکنان در نقش ها و موقعیت های جدید سازمانی با یکدیگر تعامل موثر پیدا می کنند و خویشتن سازمانی و حرفه ای خود را عرضه می کنند و نهایتاً این روند به تربیت و پرورش رفتار حرفه ای کارکنان و توانمندسازی آینده حرفه ای بانک منجر خواهد شد و امکان رشد و پرورش کارکنان را نیز فراهم می کند.
 
در این دیدار سید مهدی سلیم بهرامی مدیر شعب استان های مازندران، گلستان و سمنان ضمن قدردانی از حضور مدیران عالی بانک، گزارشی از وضعیت عملکرد شعب تابعه ارائه و گفت: نوآوری و چابکی باید در سراسر بانک نهادینه شود تا در برآورد نیاز مشتریان و بهره گیری از فرصت ها، همیشه یک گام جلوتر از سایر رقبا خود باشیم و به نتایج مطلوب برسیم.
 
سلیم بهرامی افزود: در این مسیر رئیس شعبه به منزله محرک اصلی مدیریت در اجرای برنامه ها بوده و باعث پیشرفت و ترویج انگیزه در بین همکاران خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها