يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۷۶۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۲ آذر ۱۴۰۱
منابع خبری از وقوع چندین رشته انفجار در شهر قدس اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها یک صهیونیست کشته و ۲۳ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، رسانه‌های فلسطین از وقوع یک انفجار مهیب در نزدیکی ترمینال مرکزی اتوبوس‌ها در غرب شهر قدس  اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که علت انفجار یک خودرو بوده است که با انفجار آن آتش‌سوزی در ترمینال و ایستگاه اتوبوس‌ها رخ داده است.

توقف فعالیت خطوط حمل‌ونقل عمومی در اسرائیل
بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی فعالیت کلیه خطوط حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها در شهر قدس متوقف شد.


"دانلود فیلم"

شبکه عبری کان: علت انفجار کیف حاوی بمب بود
رسانه های عبری در ابتدا علت انفجار را یک کیف حاوی بمب اعلام کرده بودند که در  داخل خودرو جاسازی شده اما بعدا پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این بمب بسته انفجاری بوده که به یک دوچرخه تعبیه شده بوده است.


 


آماده‌باش پلیس رژیم صهیونیستی در قدس
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پلیس این رژیم در پی انفجارهای امروز در شهر قدس به حالت آماده‌باش کامل در آمده است و تحقیقات برای شناسایی عاملان عملیات‌ها آغاز شده است.



بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی ورودی‌های شهر قدس اشغالی را بست.
 

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است اما برخی منابع خبری در فلسطین اشغالی مسئولیت این عملیات ضدصهیونیستی را متوجه گروه فلسطینی «عرین الاسود» (بیشه شیران) دانسته‌اند.

وقوع دومین انفجار در غرب قدس اشغالی


 

رسانه های عبری‌زبان همچنین از وقوع دومین انفجار در غرب شهر قدس اشغالی (صهیونیست‌نشین) خبر دادند. 

این انفجار با موتور سیکلت در محله «راموت» واقع در شمال شهر قدس اشغالی رخ داده است. در این انفجار که در یک ایستگاه اتوبوس دیگر در تقاطع راموت رخ داد، سه صهیونیست مجروح شدند.

23 صهیونیست در انفجارهای قدس زخمی شدند/ هلاکت یک صهیونیست
روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که در دو انفجار امروز در قدس اشغالی، در مجموع 23 اسرائیلی با جراحت‌های مختلف زخمی شدند.
 


حال دست‌کم 4 نفر از مجروحان بسیار وخیم است و پزشکان از دو نفر قطع امید کردند. گزارش شده که یکی از مصدومان  انفجارهای قدس اشغالی به هلاکت رسیده است.

انفجارهای قدس بر اثر بمب‌گذاری بوده است
رادیو عبری‌زبان "ریشت کان" اعلام کرد که ظاهراً انفجار نخست در ایستگاه اتوبوس‌ها در قدس بر اثر جاسازی یک بمب داخل کیفی توسط یک شخص موتورسوار انجام شده که بلافاصله از این منطقه متواری شده است.

منبع مذکور تأکید کرد که مجری عملیات در دومین انفجار در تقاطع راموت، این موتورسیکلت را که بمب‌گذاری شده بود، منفجر کرده است.

وقوع انفجار سوم در قدس اشغالی
برخی منابع خبری هم از وقوع سومین انفجار در محله راموت شهر قدس اشغالی خبر می‌دهند. گزارش شده است که در این انفجار سه صهیونیست زخمی شدند. از جزئیات بیشتر انفجار  سوم گزارش بیشتری در دست نیست.

ترافیک سنگین در قدس اشغالی
بر اساس تصاویر منتشر شده ، در پی این انفجار و حضور گسترده نیروهای امنیتی ، ترافیک سنگینی در بزرگراهی در قدس اشغالی رخ داده است.

قدس اشغالی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,
رئیس پلیس رژیم صهیونیستی: هدف ما جلوگیری از انفجارهای بعدی است
«یعکوو شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی با حضور در محل انفجارهای صبح امروز در شهر بیت المقدس اعلام کرد هدف اصلی ما در شرایط حاضر جلوگیری از انفجارهای بعدی است.

قدس اشغالی , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

این مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی با صدور دستور توقف فعالیت اتوبوس‌ها در سطح شهر قدس اشغالی از آغاز عملیات چک و خنثی سازی در تمامی ایستگاه‌های اتوبوس این شهر خبر داد.

جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی انفجارهای قدس
در پی وقوع سلسله انفجارهای امروز در شهر بیت المقدس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر موقت و با حضور بنی گانتس وزیر جنگ، عمر بارلو وزیر امنیت داخلی، ایال خولاتاه مشاور امنیت داخلی، یعقوب شبتای رئیس پلیس و رونن بار رئیس شاباک ظهر امروز تشکیل جلسه خواهد داد.

واکنش حماس به عملیات قدس
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی را «قهرمانانه و منحصر به فرد» دانست و آن را به ملت فلسطین و شهروندان این کشور در قدس اشغالی تبریک گفت.

سخنگوی حماس تأکید کرد: عملیات بی‌نظیر امروز در ایستگاه اتوبوس‌های قدس را که در راستای پاسخ طبیعی به تعرض به مسجد الاقصی، یهودی‌سازی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مبارک انجام شد و نتیجه جنایات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی علیه ملت فلسطین بود، تبریک می‌گوییم.

عضو افراطی کنست: باید به غزه حمله کنیم
ایتامار بن گویر، نماینده افراطی و ضد فلسطینی کنست اسرائیل (پارلمان) و عضو ائتلاف لیکود به رهبری نتانیاهو خواستار حمله ارتش این رژیم به نوار  غزه به دلیل انفجارهای امروز قدس  اشغالی شد. بن گویر یکی از گزینه‌ها برای تصدی سمت وزارت امنیت داخلی رژیم اسرائیل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها