أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۷۶۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۳ آذر ۱۴۰۱
جانشین فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه دنیای غرب نمی‌خواهد شاهد استقلال سیاسی و عزت برای ایران قوی باشد، افزود: هر چه پایداری این نظام سیاسی بیشتر شود، قابلیت الگوبخشی او هم بیشتر تقویت می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه استان قم، امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از ایثارگران که در شرکت گاز قم برگزار شد، اظهار کرد: برای تعریف دایره بسیج و بسیجی بودن در فرمایش رهبر انقلاب، برای بسیجی بودن دو شرط لازم است که شرط اول مسئولیت‌پذیری و دغدغه‌مندی نسبت به حوادث پیرامونی است، تفاوتی هم نمی‌کند در چه نقطه ای باشد، بسیجی وقتی یک خبر ناگوار را در جامعه خود می‌شنود احساس مسئولیت می‌کند و دوست دارد کاری برای حل مشکل انجام دهد.

وی افزود: شرط دوم هم در این تعریف داشتن بصیرت است، یعنی این احساس مسئولیت باید در جهت درست قرار بگیرد و در مسیر آموزه‌های دینی باشد. با این دو شرط تمام افراد جامعه که واجد آن هستند، بسیجی هستند چه کارت عضویت داشته باشند یا نه. اگر کسی در این منظومه فرهنگی باشد، بسیجی است و تفاوتی نمی‌کند چه شغلی دارد و ممکن است کاسب باشد، پزشک یا کارمند باشد، اما بالقوه یک بسیجی است. اما کسانی که در ساختار سازمانی بسیج قرار می گیرند امتیاز بالاتری دارند. در صدر اسلام هم افرادی مانند سلمان و ابوذر و مقداد و مالک بودند، که همان بسیجیان صدر اسلام هستند.

کبیری پور با اشاره به نقش بسیج در مقاطع حساس انقلاب گفت: امروز کسی که در این شرایط حساس کشور و فضای مسموم که دشمن ایجاد کرده لباس بسیج می‌پوشد و وارد میدان می‌شود، مثل همان کسی است که در صدر اسلام آماده دفاع از ولایت بود. ما اگر مقایسه وضعیت فعلی با صدر اسلام را انجام می‌دهیم، بحث مقایسه فرد را نداریم بلکه شرایط و جایگاه را مقایسه می‌کنیم.

جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: امروز کسانی مدعی، زن و زندگی و آزادی شده‌اند که وقتی تاریخ گذشته و زندگی آنها را بررسی کنیم، اثبات می‌شود که هیچ ارزشی برای زن قائل نیستند. برخی کشورها هم که الان ادعای حقوق بشر و آزادی دارند، چنین سوابقی دارند اما ذهن بی دفاع جوان‌های ما را هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز دوقطبی حقیقی جاری در عالم، دوقطبی حق و باطل است، اضافه کرد: نماینده تفکر باطل، تمدن غرب به سردمداری آمریکا است، نماد و توصیف آن هم نهایت برخورداری از تمتعات مادی، سود و لذت است. تمام فلسفه مدیریت و بازرگانی آن‌ها بر مبنای فریب در مسیر رقابت است چون فروش و سود در آن اصالت دارد و معروف شدن و سلبریتی شدن را تبدیل به آمال و آرزوی جوانان کرده اند.

کبیری‌پور در ادامه گفت: در مقابل این فرهنگ، فرهنگی دینی و اسلامی است که ویژگی‌های آن شامل اخلاص برای خدا، ایثار و گذشت است و نماد آن در بسیج خلاصه می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان قم اظهار کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی که رقبایش ضعیف شده بودند، سهامدار شرکت های مهم دنیا شد و قوانین بین‌المللی در عرصه‌های مختلف را برای کشورها وضع کرد تا آنها را تابع خود کنند. آن‌ها برای هر کشوری هم نقشی تعیین کردند و برای ایران و کشورهای نفت‌خیز به عنوان تامین کننده مواد خام نفتی نقش تعیین کرده بودند. به نظر آنها اگر کسی خارج از این نظم تعیین شده، حرکت کند بازی آنها را به هم زده است. دلیل دشمنی آنها با انقلاب اسلامی هم به دلیل نپذیرفتن نظم مورد نظر آنهاست چون آنها خودشان را کدخدای جهان می دانند.

کبیری پور با تاکید بر اینکه دنیای غرب نمی‌خواهد شاهد استقلال سیاسی، عزت و ایران قوی باشد چون ایران دارد الگوبخشی می کند، افزود: هر چه پایداری این نظام سیاسی بیشتر شود، قابلیت الگوبخشی او هم بیشتر تقویت می‌شود.

وی در پایان گفت: غرب برای شکستن این الگوبخشی هر روز بهانه‌ای می آورد، یک روز موضوع هسته ای، یک روز موشک، یک روز حقوق بشر و یک روز هم حجاب و آزادی را بهانه می‌کند. اما اصل موضوع این است که ماهیت انقلاب را نمی‌خواهند چون نظم مدنظر آنها را به هم ریخته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها