أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۷۷۱۳
زمان انتشار: ۱۶:۲۵     ۰۴ آذر ۱۴۰۱
دومین دیدار ایران در جام‌جهانی؛
ایران و ولز در چارچوب هفته دوم گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی دو گله ملی‌پوشان به پایان رسید.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، در چارچوب گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیدار دو تیم ایران و ولز از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن علی آغاز شد که این مسابقه در نهایت با پیروزی دو گله ملی‌پوشان به پایان رسید.

ایران نسبت به بازی با انگلیس با پنج تغییر وارد میدان شد و علیرضا بیرانوند، صادقی محرمی، روزبه چشمی، علی کریمی و علیرضا جهانبخش در ترکیب اولیه قرار ندارند. به جای آن‌ها نیز به ترتیب سید حسین حسینی، رامین رضاییان، سعید عزت الهی، سردار آزمون و علی قلی‌زاده در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند.

ایران ۲ - ۰ ولز/ یوزها با شکار اژدها به جام جهانی برگشتند

ماریو اسکوبار اهل گواتمالا قضاوت دیدار تیم‌های ملی ایران و ولز را بر عهده دارد. کیلب ولز از ترینیداد و توباگو و خوان کارلوس مورا از کاستاریکا کمک‌های اسکوبار در این دیدار هستند.

ایران صفر - ولز صفر

ورزشگاه: احمد بن علی الریان

داور: ماریو اسکوبار

گل: روزبه چشمی (دقیقه ۹+۹۰) و رامین رضاییان (دقیقه ۱۱+۹۰) برای ایران

کارت زرد

ایران: رامین رضاییان،‌ علیرضا جهانبخش

ولز: جو رودون

کارت قرمز

ایران:

ولز: وین هنسی

ترکیب ایران: سید حسین حسینی، احسان حاج صفی (دقیقه ۷۷ - مهدی ترابی)، مجید حسینی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی (دقیقه ۷۸ - روزبه چشمی)، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده (دقیقه ۷۷ - علیرضا جهانبخش) و سردار آزمون (دقیقه ۶۸ - کریم انصاری‌فرد)

ترکیب ولز: وین هنسی، نکو ویلیامز، بن دیویس، کریس مفام، جو رودون، هری ویلسون (دقیقه ۵۷ - دنیل جمیز)، آرون رمزی (دقیقه ۸۷ - دنی وارد)، گرت بیل، کیفر مور، رابرتس (دقیقه ۵۷ - برنان جانسون) و آمپادو (دقیقه ۷۸ - جو آلن)

گزارش بازی

نیمه اول

بازی با سوت ماریو اسکوبار، دیدار تیم‌های ایران و ولز آغاز شد.

بازی در دقایق ابتدایی، در اختیار تیم ملی بود و ملی‌پوشان با در اختیار داشتن توپ سعی داشتند موقعیت‌سازی کنند اما اولین فرصت بازی توسط تیم ملی ولز ایجاد شد. در دقیقه ۲ بازی، ضربه نکو ویلیامز از پشت محوطه جریمه با اختلاف به اوت رفت.

تیم ملی در ادامه کار بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و در تلاش بود تا با ایجاد موقعیت، دروازه یاران بیل را تهدید کند. در دقیقه ۷ مسابقه، ضربه کم‌جان سردار آزمون در پشت محوطه جریمه ولز، توسط هنسی مهار شد.

در دقیقه ۱۲ مسابقه، رابرتس با حضور در سمت راست محوطه جریمه ایران، سانتری به روی دروازه حریف کرد اما ضربه سر کیفر مور توسط سید حسین حسینی مهار شد.

در دقیقه ۱۵ مسابقه، سردار آزمون روی نفوذ خود به محوطه جریمه ولز، علی‌ قلی‌زاده را صاحب موقعیت کرد اما او در موقعیت آفساید قرار داشت و گل او آفساید اعلام شد.

رامین رضاییان در دقیقه ۲۳ این دیدار روی یک ضربه کاشته، توپ را به محوطه جریمه ولز فرستاد ولی ضربه سر آزمون راه به جایی نبرد.

ایران ۲ - ۰ ولز/ یوزها با شکار اژدها به جام جهانی برگشتند

بازی در ادامه شکل آرام‌تری به خود گرفت و دو تیم بیشتر در میانه میدان در تلاش بودند تا تیم‌ خود را صاحب موقعیت کنند.

هری ویلسون در دقیقه ۴۱ بازی، روی نفوذ خود به دروازه ایران، فرصت داشت تا دروازه تیم ملی را تهدید کند اما شوت او را مدافع ایران به کرنر فرستاد.

در دقایق پایانی نیمه اول بازی، سانتر سعید عزت‌اللهی، باعث شد تا سردار آزمون در محوطه جریمه ولز صاحب موقعیت شود اما این بازیکن در شرایط نامناسبی توپ را در اختیار گرفت و به همین دلیل این فرصت برای ایران از دست رفت.

در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل در نیمه اول به جایی نرسید تا این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

با سوت داور مسابقه، نیمه دوم دیدار ایران و ولز آغاز شد.

با آغاز نیمه دوم مسابقه، توپ و میدان بیشتر در اختیار شاگردان کارلوس کی‌روش بود اما تیم ملی در اوایل کار نتوانست موقعیت خاصی را خلق کند.

دقیقه ۵۱ مسابقه، دقیقه حملات متعدد تیم ملی بود. در ابتدای کار، سردار آزمون روی نفوذ خود به محوطه جریمه ولز، می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه علی قلی‌زاده توپ را در اختیار گرفت و از پشت محوطه جریمه شوتی روانه دروازه حریف کرد که آن توپ هم به تیر دروازه خورد و دروازه‌بان ولز در نهایت موفق شد توپ را در اختیار بگیرد.

ایران در ادامه کار شکل هجومی خود را مقابل ولز حفظ کرد اما فرصت‌های تیم ملی تا اواسط نیمه دوم نتواست راه به جایی ببرد.

ایران ۲ - ۰ ولز/ یوزها با شکار اژدها به جام جهانی برگشتند

در دقیقه ۷۳ مسابقه، تیم ملی روی شوت پشت محوطه جریمه سعید عزت‌اللهی می‌توانست دروازه ولز را باز کند اما شوت این بازیکن به دست دروازه‌بان ولز خورد و به کرنر رفت.

تیم ملی تا دقایق پایانی نیمه دوم بازی، فرصت‌های زیادی برای گشودن دروازه ولز داشت ولی فرصت‌های تیم ملی راهی به دروازه هنسی نداشت تا بازی با تساوی بدون گل پیش برود.

در دقیقه ۸۴ مسابقه، بن دیویس طی یک موقعیت، شوتی از پشت محوطه جریمه ایران روانه دروازه حریف کرد که این ضربه با واکنش سید حسین حسینی همراه شد.

دقیقه ۸۵، در حالی که مهدی طارمی با دروازه‌بان ولز تک به تک شده بود با خطای او متوقف شد. ابتدا داور به هنسی کارت زرد داد اما بعد از بررسی VAR تصمیم خود را تغییر داد و دروازه‌بان ولز را اخراج کرد.

مهدی ترابی در دقیقه ۸۸ این بازی، فرصت خوبی برای تیم ملی خلق کرد اما ضربه شوت این بازیکن با اختلافی کم از پشت محوطه جریمه ولز به بیرون رفت.

گل: در دقایق پایانی نیمه دوم بازی (۹+۹۰)، روزبه چشمی، از پشت محوطه جریمه ولز، روی یک شوت دیدنی موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.

گل: این پایان کار نبود و ایران بازهم در وقت اضافه نیمه دوم (۱۱+۹۰) موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند. رامین رضاییان روی پاس طارمی موفق شد در مصاف تک به تک با دروازه‌بان گل دوم بازی را به ثمر برساند و در نهایت ایران را به اولین پیروزی بازی در رقابت‌های جام جهانی قطر برساند.

تیم ملی با این پیروزی موفق شد با ۳ امتیاز موقتا در جایگاه دوم گروه B رقابت‌های جام جهانی قرار بگیرد و ولز با یک امتیاز قعرنشین جدول شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها