أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۷۷۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۵ آذر ۱۴۰۱
تساوی تیم ملی فوتبال آمریکا در برابر انگلیس نشان داد که تیم ملی فوتبال ایران در بازی پایانی گروهی که 8 آذر برگزار می شود، کار آسانی پیش رو ندارد.

به گزارش پایگاه 598، البته نتیجه ای که در این بازی رقم خورد، بدین معنی نیست که ایران یارای شکست تیم ملی فوتبال آمریکا و صعود به مرحله حذفی مسابقات را ندارد. اگر چه تیم ملی فوتبال ایران در برابر انگلیس شکست خورد و آمریکا در برابر این تیم به نتیجه مساوی دست پیدا کرد اما به خوبی می دانیم، نمایش ملی پوشان ایران در برابر سه شیرها تنها یک اتفاق بد بود که دیگر تکرار نخواهد شد و اگر قرار دوباره به رویارویی دو تیم باشد، به هیچ وجه نتیجه مسابقه قبلی رقم نخواهد خورد. باید به این نکته هم به صراحت اشاره کنیم، تیم ملی فوتبال آمریکا به هیچ وجه به اندازه ایران که روی دروازه ولز موقعیت ایجاد کرد، نتوانست موقعیت بسازد و این بدین معنی است ایران در ارایه فوتبال تهاجمی تیمی به مراتب بهتر از آمریکا است.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی در برابر آمریکا به دور دوم بازی ها صعود می کند اما بهتر است به برد فکر کنیم و راه هم همان نمایشی است که در برابر ولز داشتیم. فوتبال تهاجمی با مردانی چون طارمی – آزمون – علی قلی زاده و احمد نور از جلو و پشتیبانی از سوی هافبک های دفاعی و مدافعان کناری. فوتبالی که تیم ملی در برابر ولز به نمایش گذاشت، تکرارش کند آمریکا هم چاره ای جز تسلیم در برابر ایران نخواهد داشت و چه خوب که با برد و کسب 6 امتیاز پا به دور بعدی مسابقات بگذاریم. ایران در دیدار با ولز با همان شیوه ای بازی کرد که عربستان تیم ملی آرژانتین را شکست داد. با همان شیوه ای که ژاپن از سد آلمان گذشت.

این نمایش ها و این پیروزی ها بدین معنی است که فوتبال آسیا با فوتبال دفاعی و تاکتیک دفاع و ضد حمله خداحافظی کرده است و حالا در اندیشه ارایه فوتبال تهاجمی و مالکیتی است. ایران به خوبی از این تاکتیک در برابر ولز دفاع کرد و نشان داد می تواند همانند تیم های عربستان و ژاپن و هم چنان تیم اول فوتبال آسیا باشد. همین فوتبال و صعود. این را باید تا 8 آذر بارها و بارها با خود تکرار کنیم.

منبع: ورزش سه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها