أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۱۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۱۳ آذر ۱۴۰۱
رئیس موسسه ISC در آستانه هفته پژوهش و فناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین ۵۷ کشور اسلامی در ۱۰ سال اخیر (۱۴۰۰-۱۳۹۱) از نظر شاخص تعداد استنادهای دریافتی رتبه اول، به لحاظ انتشارات رتبه دوم و به لحاظ شاخص H رتبه چهارم را در بین ۵۷ کشور اسلامی به دست آورده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، سید احمد فاضل‌زاده رئیس موسسه ISC گفت: در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر (۱۴۰۰-۱۳۹۱) بر اساس پایگاه InCites، جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد استنادهای دریافتی رتبه اول، به لحاظ انتشارات رتبه دوم و به لحاظ شاخص H رتبه چهارم را در بین ۵۷ کشورهای اسلامی به دست آورده است.  

وی اظهار داشت: سند نقشه جامع علمی کشور، «دستیابی به جایگاه اول علم و فناوری در جهان اسلام و احراز جایگاه برجسته علمی و الهام‌بخشی در جهان» و نیز «کمک به ارتقاء علم و فناوری در جهان اسلام و احیای موقعیت محوری و تاریخی ایران در فرهنگ و تمدن اسلامی» را از اهداف کلان نظام علم و فناوری کشور بیان می‌کند و در چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق  ۱۴۰۴ ایران را «پیشتاز در مرزهای دانش و فناوری با مرجعیت علمی در جهان» می­­‌بیند.

فاضل‌زاده افزود: استفاده از دانش تولید شده توسط پژوهشگران از نمادهای رسیدن به مرجعیت علمی است که می توان با شاخص‌­های علم‌سنجی از جمله دریافت استناد آن را بررسی و ارزیابی کرد. از جمله شاخص‌های مبتنی بر استناد می‌­توان به شاخص H و کاربرد آن در بررسی اثرگذاری علمی اشاره کرد. شاخص H، شاخصی ترکیبی از تعداد مقالات منتشر شده (کمیت) و تعداد استنادها (کیفیت) است که این مقالات دریافت کرده‌اند.

رئیس موسسه ISC در ادامه گفت: اگر تعداد انتشارات و استنادات کشورهای اسلامی به همراه شاخص H این کشورها در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر (۱۴۰۰-۱۳۹۱) بر اساس پایگاه InCites را مورد بررسی قرار دهیم. جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد استنادهای دریافتی رتبه اول، به لحاظ انتشارات رتبه دوم و به لحاظ شاخص H رتبه چهارم را در بین ۵۷ کشورهای اسلامی به دست آورده است.  

وی ابراز امیدواری کرد: با توکل به خداوند و اهتمام بیش از پیش پژوهشگران کشور بتوانیم بر اساس چشم انداز ایران ۱۴۰۴، رتبه نخست علم و فناوری را در بین کشوهای اسلامی به دست آوردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها