أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۲۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۳ آذر ۱۴۰۱
در نشست خبری مطرح شد؛
دبیر اجرایی کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک: خوشبختانه این افتخار را داریم که در خدمت لااقل 3 شرکت دانش‌بنیان در این کنگره باشیم که ابتکارات و نوآوری‌هایی نیز در این زمینه داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 598، جلسه نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. این کنگره با حضور اساتید برجسته آمریکایی و اروپایی با میزبانی ایران از 30 آذر لغایت 2 دیماه برگزار شد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها 190 سخنرانی در کنگره انجام می‌شود و ۲۱ کشور برای انجام سخنرانی در کنگره حضور خواهند داشت. همچنین به گفته دبیر علمی پنجمین کنگره جراحی‌های چاقی و متابولیک، این کنگره دارای ۱۵ امتیاز بازآموزی برای جراحان است.

خبرنگار 598 در جریان نشست خبری این کنگره بین‌المللی، در خصوص چگونگی مشارکت شرکت‌ها و گروه‌های دانش‌بنیان سئوال کرد که در پاسخ به آن دبیر اجرایی این کنگره، دکتر اقبالی گفت:  خوشبختانه این افتخار را داریم که در خدمت لااقل 3 شرکت دانش‌بنیان در این کنگره باشیم که ابتکارات و نوآوری‌هایی نیز در این زمینه داشتند. بطور مثال یکی از همکاران فلوشویپ در یک مرکز دانش بنیان، دستگاه لاپاراسکوپی قابل حمل را طراحی کردند.

وی ادامه داد: دستگاه لاپاراسکوپ یک دستگاه نسبتا حجیمی با وزن حدودی 100 کیلوگرم است که قابلیت حمل را ندارد. این دوستان با اختراعشان توانستند تمام آن سیستم درون یک کیف طراحی کرده که قابلیت حمل را دارا باشد. این اختراع قابلیت استفاده از این دستگاه در آی‌سیوها، صحنه‌های تصادفات و... را دارد.

دکتری اقبالی بیان کرد: از جمله شرکت‌های دیگری داریم که دستگاه‌ها و وسایلی را برای اولین در داخل کشورمان ساختند همچون ساکشن های مخصوص شستشوی داخل شکم، کارتریج، استاپلر، الکسیس و... .

همچنین دبیر اجرایی این کنگره در پاسخ به این سئوال خبرنگار 598 درخصوص اینکه آیا دانشجویان هم در کارگروه‌های علمی و پژوهشی این کنگره شرکت داشته‌اند یا خیر، پاسخ داد: ما در تیم اجرایی‌مان در روز کنگره، از حضور دانشجویانی که علاقه‌مند به آشنایی با کنگره باشند، خوشحال خواهیم شد. در این روند سعی می‌کنیم تا آنها را با مراحل کار اجرایی آشنا کنیم.

در ادامه دکتر شهابی دبیر علمی کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک درخصوص میزان مشارکت دانشجویان در ارائه مقالات علمی این کنگره، گفت: دقیقا مشخص نیست اما تا آنجا که خاطرم هست حدود 6 مقاله علمه از کمیته دانشجویی به کنگره ارسال شده است. لذا برای اینکه دانشجویان نیز انگیزه داشته باشند، بخشی برای پوستر و سخنرانی دانشجویان در جریان کنگره در نظر گرفته‌ایم.

همچنین دکتر غلامرضا محمدی فارسانی، مسئول کمیته علمی غیرجراحی کنگره تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها مشارکت دانشجویان جهت ارسال مقالات در بخش غیرجراحی بیشتر خواهد بود. ان‌شاءالله در روز کنگره تعداد کل مقالات دریافتی به تفکیک اساتید و دانشجویان اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها