يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۶۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۰ آذر ۱۴۰۱
رئیس سازمان امداد و نجات کشور خبر داد:
رئیس سازمان امداد و نجات کشور از آماده باش ۱۳ هزار امدادگر در برابر برف و کولاک خبر داد و گفت: پست‌های امدادی در ۱۰۰ گردنه خطرناک کشور ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، مهدی ولی پور با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه در ۲۳ آذرماه گفت: مانند سال‌های گذشته طرح امداد زمستانه به منظور امدادرسانی در جاده‌های کشور قبل از آغاز فصل زمستان شروع می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به فعالیت ۵۷۵ پایگاه ثابت و ۱۰۰ پست موقت در گردنه‌های خطرناک و در طول طرح زمستانه عنوان کرد: ۴۶۴ شعبه و دفتر نمایندگی، ۳۰۵ مرکز پشتیبانی امدادی، ۳۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، ۳۵ مرکز آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی در این طرح شرکت می‌کنند که در مجموع ۱۵۳۳ مرکز امدادی و پایگاهی را شامل می‌شود.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات کشور، در این طرح بیش از ۳۵۰۵ خودرو عملیاتی شامل ۱۰۶۳ دستگاه آمبولانس، ۱۲۷۰ خودروی امدادی، ۱۹ اتوبوس امدادی، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیات، ۱۱ خودروی فرماندهی عملیات، ۴۸۰ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ موتورلانس و ۱۹ فروند بالگرد شرکت می‌کنند.

ولی‌پور با اشاره به حضور ۱۳ هزار امدادگر، افزود: ۴۵۰۰ تیم عملیاتی فعال، ۳۱ تیم واکنش سریع، ۲۲ هزار داوطلب تخصصی امداد و نجات، ۳۴۰۰ نیروی عملیاتی تخصصی کادر، در این طرح حضور دارند.

وی یک از معضلات امدادرسانی به افراد در راه مانده را نبود علائم و نشانه‌های رانندگی در جاده‌ها و تونل‌‎ها دانست و ادامه داد: همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از رانندگانی که در راه مانده‌اند، ندانند در کجا هستند و بنابراین نتوانند محل دقیق خود را به ما بگویند و این مسئله باعث کند شدن امدادرسانی می‌شود.

ولی‌پور یکی دیگر از مشکلات پیشرو برای امدادرسانی را خاموش بودن روشنایی جاده‌ها دانست و تاکید کرد که این مشکلات با سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه مطرح شده است و به زودی حل می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها