أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۹۰۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۸ آذر ۱۴۰۱
مقام‌های اوکراینی می‌گویند روسیه بامداد امروز با استفاده از حداقل ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین، مناطق مختلفی از کی‌یف را هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، در ادامه عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، نیروهای هوافضای این کشور شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین را هدف حملات هوایی قرار دادند.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند روسیه بامداد امروز (دوشنبه) با استفاده از حداقل ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین، مناطق مختلفی از کی‌یف شامل زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اداره نظامی کی‌یف طی بیانیه‌ای ادعا کرد که پدافند هوایی این شهر حدود ۱۵ پهپاد را سرنگون کرده و در این حملات کسی مجروح یا کشته نشده است.

«اُلکسی کولِبا» فرمانده منطقه کی‌یف - که شامل پایتخت اوکراین نمی‌شود بلکه حومه آن را تحت پوشش دارد - گفت زیرساخت‌های حیاتی و انرژی این کشور در حملات پهپادی روسیه هدف قرار داده شدند.

همزمان «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با درخواست کمکهای تسلیحاتی بیشتر از غرب گفت، ارائه سامانه‌های دفاع هوایی مدرن به اوکراین، روسیه را مجبور می‌کند تجاوزات خود را متوقف کند و ما را به پایان جنگ نزدیک‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به مینسک برای انجام مذاکرات امنیتی با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود، تاکید کرد حفاظت از مرزهای اولویت اصلی است و کی‌یف برای همه سناریوها آماده است. 

در ادامه حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین و تشدید فشارهای آنها علیه روسیه، اخیرا فاش شد که انکلیس موشکهای هدایت شونده در اختیار اوکراین قرار داده است. وزارت دفاع انگلیس گفته که لندن به عنوان بخشی از بسته کمکی خود، موشک‌های «بریمستون ۲» را که یک موشک هدایت شونده است، در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده است.

پیش از این اخباری نیز از احتمال ارسال سامانه های دفاع موشکی پاتریوت آمریکا به اوکراین منتشر شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها