کد خبر: ۵۱۹۱۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۸ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی قطر موجب شد تا لیونل مسی به سرنوشت بسیاری از بزرگان فوتبال دچار نشود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال آرژانتین با پیروزی در فینال جام جهانی به عنوان قهرمانی بیست و دومین دوره این تورنمنت بزرگ فوتبالی رسید. شاگردان لیونل اسکالونی در ضربات پنالتی فرانسه را شکست دادند. با پیروزی آرژانتین لیونل مسی به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد. مسی با این پیروزی تمام جام‌های موجود در فوتبال جهان را فتح کرد.

پیروزی آرژانتین موجب شد تا مسی یک گام دیگر از رونالدو رقیب سنتی خود پیشی بگیرد. کریستیانو رونالدو دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان نیز با شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی دست خالی قطر را ترک کرده بود تا فتح جام به بزرگترین حسرت این ابرستاره تبدیل شود.

مسی در این دوره کفش نقره‌ای بهترین گلزنان جام جهانی را کسب کرد و رونالدو نیز در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این افتخار را به دست آورده بود. بهترین عنوان رونالدو با پرتغال کسب جایگاه چهارم در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود.

البته رونالدو با گلزنی در پنج دوره متوالی جام جهانی یک رکورد منحصر به فرد به نام خود ثبت کرده است.

مسی نیز با حضور در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بیست و ششمین بازی خود را در این تورنمنت بزرگ تجربه کرد تا از رکورد لوتار ماتئوس آلمانی عبور کند.

البته تنها رونالدو نیست که با حسرت جام جهانی فوتبال از بازی‌های ملی خداحافظی کردند، بلکه یوهان کرایف و مارکو فن‌باستن هلندی، پائولو مالدینی، جیوانی ریورا و روبرتو باجو از ایتالیا، میشل پلاتینی از فرانسه، گابریل باتیسوتا و خاویر زانتی از آرژانتین، دیوید بکام، فرانک لمپارد، استیون جرارد و جرج بست از انگلیس، اوزه‌بیو و لوئیس فیگو از پرتغال، آلفردو دی استفانو و رائول گونزالس از اسپانیا، فرانس پوشکاش مجارستانی، رایان گیگز و گرت بیل از ولز و لئو یاشین از شوروی سابق از جمله سرشناس ترین بازیکنان فوتبال جهان هستند که نتوانسته عنوان قهرمانی جام جهانی را با تیم ملی خود جشن بگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها