کد خبر: ۵۱۹۲۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۷     ۱۶ تير ۱۴۰۲
انتشار ویدئوی قدیمی بایدن توسط اپوزیسیون؛
انتشار چنین مطالبی، طبق سناریوهای سرویس‌های خارجی درجهت تاثیر بر شرایط داخلی ایران به خصوص بازار ارز و دلار است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، 29 آذر 1401 پس از انتشار خبر ابراز تمایل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به احیای برجام و تاکید بر ضروری بودن احیای آن، تصاویر دیدار وی با وزیر خارجه ایران در حاشیه اجلاس بغداد2 در اردن همراه با اعلام یک توافق اولیه بین طرفین منتشر گردید.

در پی این اتفاق قیمت دلار در بازار آزاد ایران، سریعا به یک کانال پایین‌تر سقوط کرد. منتها با ادامه دار شدن سیر نزولی قیمت دلار در بازار آزاد ایران کلیپی از تعدادی اپوزیسیون خارج نشین که درحال التماس به بایدن برای تحریم ایران بودند، در فضای مجازی فراگیر شد.

این ویدئو در حالی فراگیر شد که برخی اکانت‌ها و رسانه‌ها درخصوص منتشر شدن آن برای اولین بار تاکید داشتند تا بطور غیرمستقیم پاسخی بر سخن مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باشد؛ با این عنوان که برجام مرده است!

مطابق با محتوای فیلم، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد: برجام مرده است، اما ما نمی‌توانیم این را اعلام کنیم؛ داستانش طولانی است!

اما این در حالی است که ویدیوی منتشر شده مربوط به یک ماه و نیم قبل (۴۵ روز قبل) و در حاشیه گردهمایی انتخاباتی در چهارم نوامبر (۱۳ آبان) در کالیفرنیا و قبل از پایان اغتشاشات در ایران، بوده است.

پیشتر هم مشخص شده بود که انتشار چنین مطالبی، طبق سناریوهای سرویس‌های خارجی درجهت تاثیر بر شرایط داخلی ایران به خصوص بازار ارز و دلار بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها