أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۳۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۴ دی ۱۴۰۱
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تجربه اجرای کوپن و کالابرگ در گذشته، گفت: مردم دریافت یارانه نقدی را به کالابرگ الکترونیکی بیشتر ترجیح می‌دهند و یارانه نقدی به آنها حق انتخاب می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، مرتضی افقه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد پرداخت یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: مردم در پرداخت یارانه نقدی آزادی انتخاب دارند، در حالی که در با کالابرگ این آزادی انتخاب از آنها گرفته خواهد شد و کالاها به تعدادی خاص محدود می‌شود.

وی افزود: پرداخت یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی دارای مشکلات بروکراسی است و هزینه‌هایی برای دولت ایجاد می‌کند، البته کالابرگ این مزیت را دارد که به دنبال افزایش تورم تامین و دسترس به برخی کالاها برای مردم آسان‌تر خواهد بود، اما فقط چند کالای مشخص محدود خواهد شد.

این استاد دانشگاه گفت: تمایل مردم بیشتر به سمت دریافت یارانه به صورت نقدی است تا صورت کالابرگ الکترونیکی. تجربه کوپن و کالابرگ در گذشته نشان داد که مردم حتی کالایی که به آنها داده می‌شد را در بازار می‌فروختند تا کالایی که بیشتر مورد نیازشان بود، تامین کنند.

افقه بیان کرد: دولت باید بررسی کند و ببیند که پرداخت کدام نوع از این یارانه‌ها منفعت عام را در بردارد، اما تمایل مردم دریافت یارانه به صورت نقدی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها